تبیان، دستیار زندگی
لیگ برتر کشورمان پس از 16 روز تعطیلی از امروز با بازی حساس پرسپولیس و ذوب آهن آغاز خواهد شد. جالب است بدانید در مدت تعطیلی لیگ چند اتفاق در تیم های مختلف رخ داد .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمام حواشی تعطیلات لیگ برتر

آرم و نشان چند  باشگاه لیگ برتر

لیگ برتر کشورمان پس از 16 روز تعطیلی از امروز با بازی حساس پرسپولیس و ذوب آهن آغاز خواهد شد. جالب است بدانید در مدت تعطیلی لیگ چند اتفاق در تیم های مختلف رخ داد. کرانچار با پرسپولیس خداحافظی کرد تا جای خود را به علی دایی بدهد، با آمدن دایی، عابدزاده هم از جمع سرخپوشان کنار رفت تا یحیوی استقلالی جای او روی نیمکت پرسپولیس بنشیند.

دیگر اتفاق در انزلی رخ داد و احمدزاده پس از اختلاف چند ماهه با مدیران ملوان از کار خود برکنار شد و پورغلامی جای خود را یک صندلی روی نیمکت ملوان تغییر داد تا صندلی احمدزاده را بگیرد. در مشهد باز هم تغییر به وجود آمد و فرهاد کاظمی که نتوانسته بود کارت مربیگری خود را از سازمان لیگ بگیرد جای خود را به پرویز مظلومی داد که در مس بسیار ناموفق عمل کرده بود. در تبریز اتفاقات عجیب و غریبی افتاد، فراز کمالوند از سرمربیگری تراکتورسازی استعفا داد و به تیم دسته اولی نفت آبادان رفت و در جلسه معارفه هم حضور  پیدا کرد، اما پس از دو روز دوباره بر تراکتور برگشت! و خود را یک تراکتوری اصیل می داند!

اکبرپور ، عنایتی و کاظمی در کنار یکدیگر

ولی استقلال هم حاشیه داشت و روته مولر به همراه دیگر همکاران آلمانی اش از ادامه همکاری با صمد مرفاوی صرف نظر کردند و به بهانه بیماری، سرمربی استقلال را تنها گذاشـتند، اما همین که که این آلمانی ها از جمع آبی پوشان جدا شدند، اخراجی های استقلال یعنی سیاوش اکبرپور، حسین کاظمی و نهایتاً رضا عنایتی بعد از هفته ها محرومیت انضباطی به تمرینات تیم برگشتند تا مرفاوی بعد از رفتن آلمانی ها، زیاد احساس تنهایی نکند، تیم مس کر مان هم همچنان دچار مشکلات مالی است و بازیکنان این تیم، اوضاع خود را به مناطق جنگی تشبیه کردند!

به هر حال از امروز هفته بیست و دوم لیگ برتر دوره نهم آغاز می شود و باید دید چه حاشیه های دیگری رخ خواهد داد. مثل بیانیه های محمد مایلی کهن، بهانه هایی مثل خستگی ملی پوشان، عدم رضایت داوران و ...

هشتم فروردین ماه سال 88 آخرین روزی بود که علی دایی در میدان فوتبال دیده شد. پس از باخت ایران به عربستان، فدراسیون فوتبال او را برکنار کرد و همین برکناری زمینه انزوای دایی از فوتبال ایران را فراهم آورد. دایی پس از 287 روز دوری از فوتبال ایران از شنبه به میدان باز می گردد اما نه در جامه سرمربی سایپا یا تیم ملی. او امروز سرمربی پرسپولیس است.

دیدار پرسپولیس - ذوب آهن

دایی پرسپولیس را با 33 امتیاز در رده سوم جدول لیگ برتر از کرانچار تحویل گرفته است و از قضا در نخستین گام با ذوب آهن روبه‌رو می شود. حریف اصفهانی که با 40 امتیاز جایگاه دوم جدول را در اختیار دارد یکی از حریفان مستقیم پرسپولیس در بالای جدول است و برتری در این بازی می تواند تیم دایی را امیدوار به صعود به رده‌های بالایی جدول کند. باید دید شوک وارده به تیم پرسپولیس چقدر کارگر است و آیا آمدن سرمربی جدید این تیم را متحول کرده است یا نه.

بازی فردا برای دایی و تیمش اهمیت زیادی دارد. این بازی اگر با پیروزی سرخپوشان همراه شود، علاوه بر نزدیک کردن این تیم به رده دوم جدول، شروعی رویایی را برای دایی رقم می زند که این روزها حمایت هواداران پرسپولیس را نیاز دارد. پیروزی و صعود به ردههای بالای جدول تنها راه آشتی هواداران با پرسپولیس است و کاشانی حتما با آگاهی از این موضوع دست به تغییر و تحول در تیمش زده است.

ذوب آهن هر چند در خانه حریف بازی می کند اما تیم قدرتمند و آماده ای را در اختیار دارد و می تواند روز سختی را برای پرسپولیس رقم بزند.

برنامه دیدارهای هفته بیست و دوم مسابقات لیگ برتر به شرح زیر است:

شنبه - 19/10/88

* پرسپولیس - ذوب آهن اصفهان، ساعت 15، ورزشگاه آزادی تهران

داور: محسن قهرمانی، کمک‌ها: رسول فروغی و مسعود فرح نیا، داور چهارم: حسین زرگر، ناظر: منوچهر نظری

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری