تبیان، دستیار زندگی
اگر شما به شاخک مورچه و موریانه دقت کنید،متوجه ی تفاوت آن ها می شوید.شاخک مورچه زاویه دار است و به سمت داخل خم می شود و در قسمت بالای آن توپکی کوچک قرار دارد،اما شاخک موریانه شبیه به تسبیح است ،اما هیچ خمیدگی ای ندارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تفاوت مورچه و موریانه

تفاوت

اگر شما به شاخک مورچه و موریانه دقت کنید،متوجه ی تفاوت آن ها می شوید.

شاخک

شاخک مورچه زاویه دار است و به سمت داخل خم می شود و در قسمت بالای آن توپکی کوچک قرار دارد.

شاخک

اما شاخک موریانه شبیه به تسبیح است و هیچ خمیدگی ای ندارد.

مورچه ها داخل آشپزخانه و اطراف آن پیدا می شوند،چون آن ها همیشه به دنبال غذا،بویژه مواد شیرین مانند شکر هستند،اما شما نمی توانید موریانه ها را ببینید،چون آن ها در اتاق زیرشیروانی،داخل چوب زندگی می کنند.

شکل بدن مورچه و موریانه متفاوت است،یک موریانه دارای بدنی ضخیم تر است و بدنش از دو بخش سر و قفسه ی سینه تشکیل شده است،اما بدن مورچه از سه قسمت جداگانه ی سر،قفسه ی سینه و شکم تشکیل شده است.گردن و کمر مورچه باریکتر است.

موریانه

بال های مورچه و موریانه به یک اندازه نیستند.هر دوی آن ها دارای دو جفت بال هستند،اما بال های عقبی موریانه به راحتی از پایین بال های جلویی قابل مشاهده است،چون موریانه دارای دو جفت بال  هم اندازه است،

مورچه

در حالی که بال های عقبی مورچه قابل مشاهده نیست،چون بال های عقبی کوتاه تر از بال های جلویی هستند.

شاید شما بارها در کارتون دیده باشید که یک موریانه در یک روز کل خانه را ویران می کند،اما مطمئن باشید که این امر صحت ندارد.موریانه ها می توانند باعث آسیب و خسارت جدی به لوازم چوبی خانه ی شما بشوند،اما این امر مدت زیادی زمان می برد،زیرا آن ها روزانه تکه های کوچکی از چوب را  می خورند.

ترجمه:نعیمه درویشی

تنظیم:بخش کودک و نوجوان

*************************************

مطالب مرتبط

دنیای مورچه ها:

سنگین وزن ترین حشره جهان چه نام دارد ؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.