تبیان، دستیار زندگی
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس 8 نمایشنامه را با موضوع دفاع مقدس منتشر می‌كند. این بنیاد چندی پیش 10 نمایشنامه دیگر را در این حوزه به چاپ رسانده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار 8 نمايشنامه دفاع مقدس
دفاع مقدس

بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس 8 نمايشنامه را با موضوع دفاع مقدس منتشر مي‌كند. اين بنياد چندي پيش 10 نمایشنامه ديگر را در اين حوزه به چاپ رسانده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) بنياد حفظ آثار با هدف انتشار آثار ماندگار و درخور توجه و برطرف كردن ضعف جشنواره‌های تئاتر دفاع مقدس و تاثير كم و زودگذرشان بر مخاطب، اقدام به توليد و چاپ نمايشنامه‌هاي كيفي در این حوزه كرده است.

اين طرح با مديريت محمدرضا الوند، كارشناس تئاتر اجرایی و 10 نمایشنامه با عناوين؛ "برگزين" نوشته حميدرضا آذرنگ، "باد كه مي‌نويسد" به قلم آرش عباسي، "به آسمان نگاه كن" نوشته محمد مهدي خاتمي، " بلوط‌هاي تلخ" به قلم شهرام كرمي، "حرير بر زمينه سرب" نوشته مهدي ايوبي، "خط سرخ" به قلم حميد رضا نعيمي، "مسيحا" نوشته سجاد افشاريان، "ركاب" به قلم عزت‌الله مهرآوران، " عروس" نوشته حسن حاجت‌پور و "آقاي قاضي صدايم را مي‌شنويد؟" به قلم عباس شاه‌كرم در مرحله اول منتشر شدند.

نمايشنامه‌هاي "برگزين" و "بلوط‌هاي تلخ" به جشنواره تئاتر فجر راه پيدا كرده‌اند.

بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس در صدد است 8 نمايشنامه ديگر را تا پايان سال جاري (1388) منتشر كند.

در اين گروه آثار سعيد تشكري و عليرضا حقيقي آماده چاپ و ديگر نمايشنامه‌ها در مرحله بازنويسي قرار دارند.

حسين فدايي حسين  وسعيد اسدي از داوران طرح توليد و چاپ نمايشنامه‌هاي كيفي اند كه نمايشنامه‌ها را از نظر محتوايي و فني بررسي می‌کنند.