تبیان، دستیار زندگی
40 درصد تلفن همراه افراد معمولی و 75 درصد تلفن همراه پزشکان و پرستاران آلوده به میکروبهای مختلف بوده و 5 درصد این...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

40 تا 75 درصد تلفن ‌های همراه آلوده هستند

موبایل

40 درصد تلفن همراه افراد معمولی و 75 درصد تلفن همراه پزشکان و پرستاران آلوده به میکروب های مختلف بوده و 5 درصد این میکروب ها خطرناک و بیماری زا هستند.

به گزارش فردا ؛ دکتر ایرج خسرونیا  به بررسی هایی که پژوهشگران در این زمینه انجام داده اند، اشاره کرد و افزود: استفاده از تلفن همراه علاوه بر عوارض شناخته شده آن مانند آسیب های عصبی، روانی و شنوایی، باعث انتقال میکروب های مقاوم به درمان از بیمارستان ها و مراکز درمانی به سایر محیط های زندگی می شود.

این متخصص بیماری های داخلی، ضمن اینکه خواستار ممنوعیت استفاده از موبایل در مراکز درمانی شد، افزود: تلفن همراه گاه باعث انتقال میکروب از یک بیمار به بیمار دیگر می شود.

پزشک و تلفن همراه

خسرونیا ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد، علل انتقال بسیاری از بیماری های مقاوم به درمان در بیمارستان ها به ویژه در بخش های ویژه بیمارستانی، دستان آلوده پزشکان و پرستاران به میکروب های خطرناک بوده که به دنبال معاینه یک بیمار آلوده و عفونی به بیماران دیگر منتقل می شود.

وی یادآور شد: دست های آلوده علاوه بر این که به طور مستقیم میکروب و ویروس را از بیماری به بیماری دیگر منتقل می کنند، تلفن های همراه پزشکان و پرستاران را که در طول روز به طور مکرر مورد استفاده قرار می گیرند، نیز آلوده کرده، باعث انتقال میکروب از بیمارستان ها به منازل و مطب ها می شود.

خسرونیا اظهار داشت: متاسفانه 10 درصد میکروب های انتقال یافته از طریق تلفن همراه از نوع میکروب های مقاوم به درمان است.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد 40 درصد تلفن همراه افراد معمولی و 75 درصد تلفن همراه پزشکان و پرستاران آلوده به میکروب های مختلف بوده و 5 درصد این میکروب ها خطرناک و بیماری زاست.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، به پزشکان و پرستاران توصیه کرد در موقع معاینه بیماران از تلفن همراه استفاده نکرده و بعد از معاینه و ضد عفونی کردن دست های خود با این وسیله مدرن خطرناک تماس داشته باشند.

*مطالب مرتبط:

مضرات موبایل برای سلامت

موبایل کثیف تر از دستشویی

تحقیقاتی جالب درباره مضرات موبایل

اثرات مخرب تلفن همراه بر نوجوانان

چرا مضرات موبایل گفته نمی شود؟

تلفن همراه و خطر تومور مغزی!

بخش تغذیه و سلامت تبیان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.