تبیان، دستیار زندگی
نخستین پیش‌نشست از سلسله نشست‌های همایش بزرگ «الگوی اسلامی ـ ایرانی؛ عدالت و پیشرفت» با همین عنوان به همت مدیریت جنبش نرم‌افزاری مركز همكاری‌های علمی و پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیست و چهارم دی ماه برگزار می‌شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همايش «الگوي اسلامي ـ ايراني؛ عدالت و پيشرفت» كتاب مي‌شود
پژوهشگاه

نخستين پيش‌نشست از سلسله نشست‌هاي همايش بزرگ «الگوي اسلامي ـ ايراني؛ عدالت و پيشرفت» با همين عنوان به همت مديريت جنبش نرم‌افزاري مركز همكاري‌هاي علمي و پژوهشي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي بيست و چهارم دي ماه برگزار مي‌شود.

وحيد علي‌لو، كارشناس پژوهشي مديريت جنبش نرم‌افزاري پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين كه همايش «الگوي اسلامي ـ ايراني؛ عدالت و پيشرفت» قرار است سال آتي برپا شود گفت: اين برنامه بر اساس محورهاي از پيش تعيين شده‌اي شكل مي‌گيرد كه ابعاد گوناگون آن پيش از اين از منظر كارشناسان استخراج شده‌اند.

وي با بيان اين كه هنوز تعداد دقيق اين سلسله پيش‌نشست‌ها مشخص نشده است اظهار كرد: تدوين مفاهيم بنيادين الگوي ايراني ـ اسلامي، كليات و پيشينه الگو، مباني الگوي ايراني ـ اسلامي، مقولات روش‌شناسي الگو، ابعاد و شاخصه‌هاي آن، تحقيق الگوي ايراني ـ اسلامي از منظر زمينه‌ها و موانع، راهبردها و الزامات، ابعاد و شاخص‌هاي الگوي ايراني ـ اسلامي از منظر اجتماعي، سياسي و اقتصادي، از محورهاي اين همايش‌اند.

كارشناس پژوهشي مديريت جنبش نرم‌افزاري پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، انعكاس نتايج به دست آمده از اين نشست‌ها را ابتدا به صورت تدوين لوح فشرده و ارايه آن برشمرد و گفت: پس از پياده كردن مطالب عنوان شده اين جلسات در قالب جزوات، گزيده و اهّم مطالب و نظريات عنوان شده در قالب كتاب، براي ارايه و استفاده در همايش نهايي منتشر خواهند شد.

علي‌لو در پايان عنوان داشت: حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر محسن الويري و حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر محسن مهاجرنيا، از سخنرانان حاضر در اين برنامه‌اند.

نشست «الگوي اسلامي ـ ايراني؛ عدالت و پيشرفت» 24 دي ماه از ساعت 45/9 تا 12 در سالن همايش‌های پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامي قم برگزار خواهد شد.