تبیان، دستیار زندگی
یوهان سباستیان باخ یکی از بزرگترین آهنگسازان تاریخ بود. وی در آیزناخ آلمان و در خانواده‏ای که همگی موسیقی‏دان بودند، متولد شد. باخ، از کودکی ویلن می‏نواخت. او با علاقه زیاد به مطالعه موسیقی پرداخت و بیشتر وقت‏ها شب هنگام از خواب برمی‏خاست تا از مجموعه موس
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آهنگسازان تاریخ

باخ، یوهان سباستیان (1750- 1685م)
باخ، یوهان سباستیان

یوهان سباستیان باخ یکی از بزرگترین آهنگسازان تاریخ بود. وی در آیزناخ آلمان و در خانواده‏ای که همگی موسیقی‏دان بودند، متولد شد. باخ، از کودکی ویلن می‏نواخت. او با علاقه زیاد به مطالعه موسیقی پرداخت و بیشتر وقت‏ها شب هنگام از خواب برمی‏خاست تا از مجموعه موسیقی برادرش نمونه‏برداری کند.

باخ، در سن  38 سالگی به لایپزیک رفت و بقیه عمر خود را در آنجا به سر برد. او در آن محل، بعضی از بزرگترین قطعات موسیقی خود را که بیشتر مخصوص آواز و آرگ بودند، نوشت.

زمانی که باخ درگذشت. موسیقی و آهنگ‏های وی نیز تقریباً به فراموشی سپرده شد و هیچ‏کس یادی از او نکرد. در حدود صد سال بعد، مردم پی بردند که یوهان باخ ، چه استعدادی داشته است.

بتهوون (1827- 1770م)
بتهوون

بتهوون آهنگساز بزرگ آلمانی بود که بعضی از بزرگترین و مشهورترین قطعه‏های موسیقی را ساخت. این قطعات شامل «سمفونی»، «کنسرت» و کرهای دسته‏جمعی است. بتهوون در جوانی، یک نوازنده مشهور پیانو بود و بسیاری از بزرگان هنردوست، وی را ستایش می‏کردند. از سن 30سالگی، قدرت شنوایی وی به تدریج رو به کاهش گذارد. او حتی وقتی کاملاً ناشنوا گردید، باز هم به ساخت قطعات موسیقی ادامه داد.

دایره المعارف کودک و نوجوان

تنظیم : بخش کودک و نوجوان

*******************************

مطالب مرتبط

ارسطو معلم یونانی

وینتون سرف،پدر اینترنت

استاد سخن

الکساندر گراهام بل

خواب چهل سالگی

پروفسور حسابی

نردبام آسمان

شاعر تک بیت‏های ناب

تاریخ نویسی که جزء تاریخ شد

شرح حال دهخدا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.