تبیان، دستیار زندگی
راه اندازی جلسات نقد شعر جوان/کلاس های داستان نویسی محمد رضا گودرزی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه اندازی جلسات نقد شعر جوان/کلاس های داستان نویسی محمد رضا گودرزی

جلسات نقد شعر جوان/کلاس های داستان نویسی

راه‌اندازی جلسات نقد شعر جوان در حوزه هنری

خبرگزاری فارس: مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در نظر دارد جلسات نقد شعر جوان را به صورت ماهانه از بهمن ماه آغاز كند.

به گزارش خبرنگار فارس، مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با همكاری انتشارات سوره مهر مجموعه‌های شعر جوان را نقد و بررسی می‌كند.

این جلسات كه به صورت ماهانه برگزار می‌شود یكشنبه‌های اول هر ماه یك مجموعه شعر منتشر شده را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد كه نخستین جلسه روز یكشنبه 4 بهمن برگزار می‌شود.

مجموعه‌های شعری منتشر شده در انتشارات سوره مهر و همچنین توجه به شعر جوان از معیارهای تشكیل جلسات نقد برای بررسی دفترهای شاعران عنوان شده است.

اگر مجموعه شعری متعلق به شاعری پیشكسوت باشد ولی ویژگی‌های شعر جوان را نیز در بر بگیرد در این جلسات نقد و بررسی خواهد شد.

مركز آفرینش‌های حوزه هنری هم اكنون برای 20 جلسه (20 ماه) خوراك دارد.

در این جلسات منتقدانی چون علی معلم دامغانی، یوسفعلی میرشكاك، سعید بیابانكی، بیژن ارژن، اسماعیل امینی، حمیدرضا شكارسری، اكبر میرجعفری، سعید میرزایی و قربان ولی‌ئی به بررسی مجموعه شعرهای منتشر شده می‌پردازند.

قرار است در هر جلسه دو تا سه منتقد به همراه شاعر، آثار را بررسی كنند.

علاوه بر تشویق و راه‌اندازی این جلسات، جلسات پیشین مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری شامل جلسات نقد شعرهای علی معلم دامغانی در روزهای شنبه هر هفته و همچنین جلسات نقد ادبیات افغانستان در روزهای پنجشنبه آخر هر ماه پابرجاست.

كلاس‌های داستان‌نویسی محمدرضا گودرزی در فرهنگسرای انقلاب

خبرگزاری فارس: كارگاه‌های تخصصی داستان‌نویسی با حضور محمدرضا گودرزی در فرهنگسرای انقلاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای انقلاب و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 11،این كارگاه ها شامل سر فصل‌های داستان چیست؟، كاركرد داستان، روش‌های نوشتن داستان، نحوه انتخاب موضوع، مضمون و معنا در داستان، نحوه آغاز داستان و دیگر مبانی نظری و عملی داستان نویسی است.

این جلسه هر هفته سه شنبه‌ها از ساعت 16 الی 18 در تالار سپیده فرهنگسرای انقلاب برپا خواهد شد.

علاقمندان به عضویت در كانون داستان‌نویسی جوان و حضور در نشست ها می‌توانند به نشانی بزرگراه شهید نواب صفوی،تقاطع خیابان كمیل شرقی،فرهنگسرای انقلاب واحد فرهنگی مراجعه نمایند و یا جهت ثبت‌نام هر روز از ساعت 16 - 8 با شماره تلفن های 9-55419057 تماس حاصل فرمایند.

خبرگزاری فارس

تنظیم برای تبیان:زهره سمیعی