تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم : بوقلمون  5/3 كیلو سیب  5/1 کیلو کره  250 گرم ماکارونی  250 گرم آرد  2 قاشق سوپخوری شکر  1 استكان گوجه برقانی  5/0 كیلو هویج  2 عدد سبزی معطر  یك دسته سیر  2-1 حبه آب لیمو  به مقدار کافی نمك و فلفل به مقدار کافی ط...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بوقلمون شكم پُر


مواد لازم :

بوقلمون5/3 كیلو
سیب5/1 کیلو
کره250 گرم
ماکارونی250 گرم
آرد2 قاشق سوپخوری
شکر1 استكان
گوجه برقانی5/0 كیلو
هویج2 عدد
سبزی معطریك دسته
سیر2-1 حبه
آب لیموبه مقدار کافی
نمك و فلفلبه مقدار کافی

طرز تهیه :

بوقلمون را به دقت تمیز می كنیم و می شوئیم . داخل شكم آن كمی نمك و فلفل می پاشیم. بعد ماكارونی را در آب و نمك می جوشانیم تا كاملا نرم شود. آنگاه 8 عدد از سیب  های یک اندازه و سالم را كنار می گذاریم و بقیه را پوست می كنیم. سپس یك سوم از كره را درظرفی می ریزیم و روی آتش می گذاریم. بعد از اینکه کره آب شد ، سیب های خرد شده را در كره كمی سرخ می كنیم و ماكارونی را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم. بعد از مدت کمی از روی آتش برمی داریم . شكر را درظرف كوچكی می ریزیم و روی آتش ملایم می گذاریم و مرتب بهم می زنیم تا طلائی شود. آنگاه نصف استكان آب جوش داخل شكر كارامل شده می ریزیم و می گذاریم چند جوش بزند تا ذرات شكر كارامل شده و كاملا حل شود. بعد نصف این شربت را با مخلوط فوق هم می زنیم و داخل شكم بوقلمون را با این مواد پر می كنیم و آن را می دوزیم .

بقیه روغن را در ظرفی می ریزیم و روی آتش می گذاریم . داغ كه شد، اطراف بوقلمون را در این روغن سرخ می كنیم و دو لیوان آب می ریزیم . سبزی معطر ، چند حبه سیر  ، دو عدد هویج  خرد شده و بقیه سیب ها را داخل ظرف بوقلمون می ریزیم . حرارت را ملایم می كنیم و می گذاریم بوقلمون بپزد . در صورتی كه با این مقدار آب نپخت، یك لیوان آب دیگر اضافه می كنیم تا كاملاً بپزد. در اواخر طبخ سیب های درسته و گوجه برقانی را كنار بوقلمون می ریزیم تا آنها نیز بپزند، ولی له شوند . دسته سبزی معطر را از ظرف خارج می كنیم. بعد كمی نمك ، فلفل ، بقیه شربت كارامل و آب لیمو را داخل بوقلمون می ریزیم و می گذاریم چند جوش بزند. برای اینكه سس بوقلمون كمی غلیظ تر شود، یك قاشق سوپخوری سر خالی آرد را در 50 گرم كره كمی سرخ كرده و نصف لیوان آب به تدریج داخل آرد سرخ شده می ریزیم ومرتب بهم می زنیم. وقتی آرد كاملا صاف شد، این سس را داخل بوقلمون می ریزیم و می گذاریم چند جوش بزند . بعد سس را از صافی رد می كنیم و بوقلمون را در دیس می گذاریم و نخ زیر شكم آن را خارج می كنیم . سیب های درسته پخته و گوجه برقانی را دور بوقلمون می چینیم و فاصله های سیب ها را با برگ جعفری تزیین می كنیم وكمی از سس بوقلمون را كه صاف كرده ایم روی بوقلمون می دهیم.

حال غذا آماده سرو است.

منبع : WWW.HASHT.COM

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.