تبیان، دستیار زندگی
وثر نمایشگاه نقاشی " جلوه کوثر " شامل آثار زنان هنرمند تبریز به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و هفته زن ، توسط حوزه هنری آذربایجان شرقی برپا می شود . علاقمندان می توانند از این نمایشگاه تا 13 شهریور ماه جاری در سالن شهر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه نقاشی جلوه کوثر

نمایشگاه نقاشی " جلوه کوثر " شامل آثار زنان هنرمند تبریز به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و هفته زن ، توسط حوزه هنری آذربایجان شرقی برپا می شود .

علاقمندان می توانند از این نمایشگاه تا 13 شهریور ماه جاری در سالن شهرداری و سالن پروین اعتصامی واقع در میدان ساعت تبریز دیدن کنند .

زهره جان در گیلان

برنامه " زهره جان " در گیلان به مناسبت بزرگداشت روز زن و تجلیل از شخصیت والای حضرت زهرا (س) توسط حوزه هنری گیلان برگزار می شود .

زهره جان با اجرای برنامه های شعر ، قصه ، قطعه ادبی و موسیقی ساعت 18 روز چهارشنبه ششم شهریور ماه در حوزه هنری گیلان واقع در رشت ، خیابان رسالت ، جنب بوستان کشاورز برگزار می گردد .

برنامه های حوزه هنری به مناسبت هفته زن

به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) و هفته زن برنامه های فرهنگی – هنری شامل نمایشگاه ، شب شعر ، نمایش و موسیقی توسط حوزه هنری برگزار می شود .

نمایشگاه عکس « زن به روایت تصویر » از دوم تا هشتم شهریور ماه در خانه عکاسان ایران برپا می شود .

همچنین شب شعر « یاس ولایت » ویژه بانوان درباره شخصیت حضرت زهرا (س) توسط مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری ، مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری و انجمن بانوان شاعر، ششم شهریور ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود .

گفتنی است به مناسبت هفته زن ، دانشجویان دانشگاه سوره با تزئین میدان آزادی در روز هفتم شهریور ماه برنامه های موسیقی و نمایش عروسکی اجرا می کنند .

یاس مهر ، هدیه روز زن و مادر

بسته فرهنگی « یاس مهر » به مناسبت ولادت حضرت زهرا ( س ) ، روز زن و مادر توسط حوزه هنری برای خانواده ها تهیه و تولید شده است .

بسته فرهنگی « یاس مهر » شامل فیلم کوتاه داستانی « مادر » ، مجموعه کتابهای « بانوی ماه » ، رمان « ای کاش گل سرخ نبود » ، کتابهای « کنار رود خین » و « گیرنده : دخترم » ، پلاک طلا مزین به نام امام حسین ( ع ) و حضرت زینب ( س ) ، نوار کاست ، تعدادی پوستر و کارت پستال است .

نهاد ، سازمان ها، ارگان ها و وزارتخانه ها برای تهیه این محصولات فرهنگی که در قالب یک بسته بندی زیبا تدارک دیده شده می توانند به انتشارات سوره مهر، واقع در خیابان حافظ ، خیابان رشت ، کوچه جمشید جم ، پلاک 72 مراجعه و یا با شماره تلفن 6465848 و 8806988 تماس حاصل کنند .

آذربایجان شرقی :

نمایشگاه آثار تجسمی از چهارم تا هشتم شهریور ،  شب شعر میلاد حضرت زهرا ( س ) در پنجم شهریور و نمایش « نقل سیاوش » توسط بانوان ، در تالار حوزه هنری تبریزبرگزار می شود  . ضمنا نمایشگاه عکس زن به روایت تصویر نیز  از دوم تا هشتم شهریور ماه  در اصفهان برقرار است  . گفتنی است این نمایشگاه همزمان در تهران ، خانه عکاسان ایران نیز برپامی شود .

آموزش مکاتبه ای نمایشنامه نویسی برای دختران

یک دوره یکساله آموزش مکاتبه این نمایشنامه نویسی برای دختران 16 تا 25 سال به مناسبت ولادت حضرت زهرا ( س ) توسط مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری برگزار می شود .

در این دوره که با نام رضوانه ( به یاد زنده یاد رضوانه سادات  شجاعی ) از اول شهریور ماه جاری آغاز شده است ، استادان نمایشنامه نویسی کشور از جمله چیستا  یثربی ، سید مهدی  شجاعی و مهدی  پوررضائیان به هنر جویان آموزش می دهند و در پایان به شرکت کنندگان در این دوره گواهی نامه داده می شود .

علاقمندان جهت شرکت در این دوره می توانند به آدرس تهران ، تقاطع خیابانهای حافظ و سمیه ، صندوق پستی1677/ 15815 مکاتبه و فرم ثبت نام را دریافت کنند .