تبیان، دستیار زندگی
من در آنروزی که این عزیزان به سمت این جایگاه شهادت و فداکاری حرکت می‌کردند آنها را از نزدیک دیدم، در نزدیکی کرخه نور
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هویزه در کلام رهبر انقلاب

رهبر انقلاب

متن فرمایشات رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای (دامت برکاته) در دیدار با دهها هزار نفر از مردم قهرمان دشت آزادگان در مزار شهدای هویزه. ( بیستم اسفند 1375)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین والصلوه والسلام علی سیدنا و نبینا ابی‌القاسم محمد (ص) و علی اله الاطیبین المنتجبین الهده المهدیین المعصومین سیّما بقیّه الله فی الارضین.

خدای بزرگوار را و پروردگار عظیم کریم رحیم را شکر گزاریم که به ما آنقدری فرصت داد و عمر داد که یکی از معجزات بزرگ الهی در تاریخ را به چشم خودمان مشاهده کنیم.

در همین بیابانی که امروز ما جمع شده‌ایم، یک روزی جمعی از بهترین جوانان و پاکیزه ‌ترین عناصر مؤمن و خالص و صالح ما با غربت به خاک افتادند و شربت شهادت را نوشیدند. آنروز کسی گمان نمی‌کرد که به این زودی این شهدای عزیز و غریب اینطور جاه و جلال معنوی پیدا کنند و مردم از راههای دور و نزدیک برای زیارتشان بیایند. امروز گنبد و بارگاه و دستگاه معنوی این شهیدان وسیله‌ای برای توجه به قدرت لایزال پروردگار عالم است.

قدرت خداوند متعال بر همه قدرتهای مادی پیروز است، اراده حضرت حق متعال بر اراده انسانها مسیطر و مسلط است.

آن روز این جوانهای عزیز برای خدا قیام کردند و حرکت کردند. من در آنروزی که این عزیزان به سمت این جایگاه شهادت و فداکاری حرکت می‌کردند آنها را از نزدیک دیدم، در نزدیکی کرخه نور، شهید عزیز حسین آقای علم‌الهدی (رضوان الله تعالی علیه) و بقیه جوانانی که همراه او بودند و با دست خالی بدون تجهیزات، اما با دلی سرشار از عشق و ایمان، با قلبی استوار از اتکا و توکل به پروردگار، به این طرف می‌آمدند. واقعاً انسان یکبار دیگر صحنه صدر اسلام را، صحنه عاشورای حسینی را و کربلا را به چشم خود مشاهده می‌کرد، وقتی آن جوانها را می‌دید با عزم راسخ داشتند می‌آمدند در قلب دریای دشمن.

این بیابان ها را متجاوزان پر کرده بودند. تمام این سرزمین پاک و مظلوم و خونبار در زیر چکمه متجاوزان بود. نیروهای مسلح ما، سازمانهای نظامی ما، همه تلاش خودشان را انجام می‌دادند، اما این جوانها با دست خالی در راه خدا به جهاد برخاستند.

رهبر

آنروز شاید عده این جوانها 20 یا 30 نفر بیشتر نبود. 20 تا 30 جوان با دست خالی، اما دل استوار از ایمان و توکل به پروردگار، اما در اینجا چندهزار تانک و نفربر زرهی در این بیابان ها مستقر بودند. این جمع کوچک می‌آمد برای مقابله آن جمع علی‌الظاهر بزرگ، با ایمان به خدا، با توکل، همچنانی که حسین ابن علی (ع) با جمع محدود در مقابل دریای دشمن ایستاد. قلبش نلرزید. اراده‌اش سست نشد، تردید در او راه پیدا نکرد. این جوانها هم همینطور.

من از شهید علم‌الهدی در همین جا پرسیدم شما چی دارید؛ از سلاح و تجهیزات که دارید می‌روید؟

دیدم اینها دل هاشان آنچنان به نور ایمان و توکل به خدا محکم است که از خالی بودن دست خودشان هیچ باکی ندارند، حرکت کردند آمدند، خواستار جهاد در راه خدا و پذیرای شهادت در این راه بودند، چون می‌دانستند حق‌اند. شهدای ما در هر نقطه این جبهه عظیم با همین روحیه، با همین ایمان جنگیدند.

عزیزان من، برادران و خواهرانی که در این منطقه دشت آزادگان، در هویزه، در سوسنگرد، در بستان، در مناطق دیگر از عشایر مختلف عرب در اینجا هستید یا کسانی که از نقاط دیگر آمده‌اید. این یک درس است، یک درس بزرگ برای امروز ملت ایران و برای همیشه تاریخ. در انقلاب هم ما دست خالی داشتیم اما با دل پرایمان و پرعشق با دستگاه تا دندان مسلح دشمن جنگیدیم و بر او پیروز شدیم، البته مبارزه زحمت دارد. اما حق بر باطل پیروز است. در جنگ تحمیلی هم حق با ما بود اگرچه دشمن متکی بود به آمریکا، به غرب به شرق همه او را از لحاظ مادی کمک می‌کردند اما از لحاظ معنوی دستش خالی بود. دست ملت ما پر بود، دل او از عشق و ایمان پر بود، پیروز شد.

نشانه پیروزی ملت ما خوزستان است. (فریاد تکبیر مردم) شاهد صادق در پیروزی کامل ملت ما همین مردم سلحشور این منطقه‌اند، مردم هویزه، سوسنگرد، مردم حمیدیه، مردم بستان، مردم بقیه نقاطی که در اینجا هستند.

بنده خودم دیدم همین جا، من زن و مرد مظلوم اهل هویزه را دیدم که به خاطر فشار دشمن مجبور شده بودند وسائل و اشیاء مختصر خودشان را برداند و از خانه خودشان آواره بشوند، این سختیها در مبارزه هست، اما جوان ها، مردمان مؤمن با ایستادگی خود، با شجاعت خود، زن و مرد، با ایثار و فداکاری خود توانستند دشمن را شکست بدهند،

رهبر انقلاب

عزیزان من، عزیزان من، برادران و خواهران، امروز هم همین‌طور است. امروز هم آمریکا و دستگاه استکباری دنیا می‌خواهد با جمهوری اسلامی معارضه کند. با اسلامی معارضه کند، اما آمریکا بر باطل است، استکبار بر باطل است، ملت ایران حق است؛ ملت ایران می‌ایستد؛ جمهوری اسلامی می‌ایستد، مبارزه می‌کند و پیروز می‌شود (فریاد تکبیر مردم) جوانان مؤمن، زن و مرد مؤمن، دختر و پسر مؤمن و مقاوم، در این منطقه، در همه مرزها و در همه مناطق کشور، بر کید دشمن غالب خواهند شد به اذن الله، بدشمنی دشمنان غالب خواهند شد به اذن الله.

هیچ دشمنی در سطح عالم نمی‌تواند بر مردمی که حق در دست آنهاست، ایمان در دل آنهاست، قیام می‌کنند برای خدا و برای خدا کار می‌کنند. هیچ دشمنی بر اینها نمی‌تواند غلبه کند، هر که باشد، هرچه باشد.

فردای جمهوری اسلامی از امروز بهتر است امروز از دیروز بهتر است هر روزی که بگذرد ملت ایران و جمهوری اسلامی انشاءالله یک قدم به سمت صلاح و فلاح برمی‌دارد و این کشور و این ملت به اراده پروردگار همه مشکلات را از سر راه خود بر می‌دارد، با وحدت کلمه با ایمان کامل انشاءالله.

ملت را کشور را، یک کشور آباد آزاد، مستقل، عزیز، بدون اینکه تحمیل هیچ قدرتی از قدرتها را تحمل کند می‌سازد، بفضل الله و منه و لطفه انشاءالله.

امیدوارم لطف خداوند متعال شما برادران و خواهران عزیز را مشمول لطف و رحمت خود قرار بدهد و من خیلی خوشحال شدم که شما عزیزان را در این صحرای با برکت و در کنار این مرقد و آرامگاه عزیز و شریف زیارت کردم.

برای من امروز یک روز خاطره‌انگیز و فراموش نشدنی است.

«والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»


منبع :

ساجد

تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی