تبیان، دستیار زندگی
نویسنده كتاب «شرح صحیفه سجادیه» از نگارش جلد سوم شرح و تفسیر كتاب امام سجاد(ع) خبر داد و گفت: علاوه بر این اثر «تفسیر سوره یوسف» نیز در دست نگارش است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگارش شرحي ديگر بر صحيفه سجاديه
صحیفه

نويسنده كتاب «شرح صحيفه سجاديه» از نگارش جلد سوم شرح و تفسير كتاب امام سجاد(ع) خبر داد و گفت: علاوه بر اين اثر «تفسير سوره يوسف» نيز در دست نگارش است.

محمدتقي خلجي در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين خبر، عنوان كرد: سومين جلد از «شرح صحيفه سجاديه» علاوه بر نگارش شرح بر كتاب امام سجاد (ع)، دعاي بيستم ايشان در صحيفه را بررسي كرده است.

وي با اشاره به اين كه دعاي «مكارم اخلاق» اثر ارزشمندي از امام سجاد(ع) در صحيفه سجاديه است، عنوان كرد: اين بخش از صحيفه به صورت جداگانه بررسي و در كتاب گنجانده خواهد شد.

نويسنده كتاب «باران‌هاي بهاران» در ادامه درباره هدف از نگارش كتابي در تفسير سوره يوسف تصريح كرد: با توجه به اين كه برخي شرح‌ها و تفسيرها بر آيات قرآن داراي نواقص و مشكلاتي است، تصميم به نگارش اين كتاب گرفتم.

وي با اشاره به اين كه مجموعه تلويزيوني حضرت يوسف(ع) نيز نواقصي داشت، يادآور شد: براي نمونه، شخصيت حضرت يعقوب(ع) در اين سريال به خوبي مشخص نشد و برخي از برخوردهاي يعقوب نبي(ع) با حضرت يوسف(ع) دور از واقع بود. بنابراين تصميم به رفع اين عيوب در كتاب گرفتم.