تبیان، دستیار زندگی
: کسی که آماده باش نصف نبرد را پشت سر گذاشته است. این حرف برای شما هم می تواند صادق باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آماده باش کامل!!

انسان

آمادگی، تفاوت بین برد و باخت است.دستاوردهای چشمگیر حاصل آمادگی عادی و معمولی است.

کسی که آماده باشد نصف نبرد را پشت سر گذاشته است. این حرف برای شما هم می تواند صادق باشد. اگر می خواهید خود را آماده کنید که در زندگی به خانواده و تیم خود  یاری دهید این چیزها را در نظر بگیرید:

1- ارزیابی

آمادگی از آنجا آغاز می شود که بدانید برای چه چیزی آماده می شوید. شما باید بدانید که خودتان و دوستان یا خانواده تان راهی کدام مقصد هستند و شما باید بررسی کنید تا شرایط بین راه را بشناسید و باید تعیین کنید که برای رسیدن به آن مقصد چه بهایی باید بپردازید. اگر این کارها را نکنید، نمی توانید خود را چنانکه باید آماده نمایید.

2- مسیریابی

با اینکه مقصد را می دانید هیچ گاه به مقصد نمی رسید مگر اینکه مسیر را درست انتخاب کنید. مسیریابی خوب راه کامیابی را می گشاید. مسیریابی بد، هر قدر هم که آماده باشید، کامیابی را ناممکن می سازد. کافی نیست که شب و روز کار کنیم. باید کار درست انجام دهیم.

3- نگرش

آدم تنبل آماده نمی شود. آدم کوشا و با پشتکار آماده می شود، اما این آدم ها هم گاهی از یک چیز خود که در برخورد با چالش ها به کارشان می آید سرسری می گذرند: برای توفیق در هر کار و کوششی باید مراقب جنبه های ذهنی بازی خود باشید. باید خود را از نظر جسمی آماده کنید. اما باید به خود، به گروه خود و به شرایط و موقعیتی که در آن هستید نیز نگرشی مثبت داشته باشید. اگر به خود و به اعضای تیم خود اعتقاد داشته باشید در راه کامیابی گام می گذارید.

شجاعت ،همدستی بزرگ تر از آمادگی ندارد و ترس دشمنی بزرگ تر از آن.

4- اقدام و عمل

سرانجام باید اقدام کنید. آمادگی یعنی اینکه مترصد برداشتن نخستین گام به موقع  باشیم. یادتان باشد: شجاعت، همدستی بزرگ تر از آمادگی ندارد و ترس، دشمنی بزرگ تر از آن.

آیا به برد و پیروزی عادت کرده اید؟ آیا برای پیشبرد کار خود به دوز و کلک دست می زنید؟ یا اینکه همیشه پیشاپیش خود را آماده می کنید؟ اگر پیوسته همراهان خود را از خود مایوس می سازید، احتمالاً در جایگاه خود قرار ندارید یا اینکه وقت و نیروی کافی صرف نمی کنید تا خود را برای رویارویی با چالش ها آماده کنید.

برای افزایش آمادگی خویش:

*  آینده را ببینید

آماده شدن ایجاب می کند که به مسیر حرکت آینده بیندیشیم به طوری که اکنون دریابید که بعدها چه نیازی دارید. راهی پیدا کنید که پیشاپیش زمان فکر کنید و کارهای آینده را مرحله بندی کنید. سپس ببینید برای انجام هر مرحله چه نوع آمادگی لازم است.

* بیشتر پژوهش کنید

نوعی پژوهش در هر کاری لازم است. با روش ها و ابزارهای تحقیق حرفه خود آشنا و در کاربرد آن ها خبره شوید.

* از خطاهای خود بیاموزید

تجربه هر کس می تواند بهترین ابزار آمادگی او باشد. به اشتباهات اخیر خود فکر کنید. آنها را روی کاغذ بیاورید ، مرور کنید و ببینید بار دیگر که با وضعیتی مشابه رو به رو شدید از چه راهی خواهید رفت که اشتباه قبلی تکرار نشود.

منبع :کتاب «17 اصل مهم در کار تیمی» - با تغییر و تلخیص

تنظیم برای تبیان:داوودی

مقالات مرتبط :

منضبط باش ،برنده می شوی

راه های باهم برنده بودن

مرام و مسلک در دوستی

شما هم تیمی خوبی هستید؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.