تبیان، دستیار زندگی
كتاب «جامعه‌شناسی ورزش و تئوری اجتماعی» اثر ارل اسمیت با بیان نظریه‌های تازه دانشمندان درباره عوامل مختلف جامعه و ورزش از سوی انتشارات هیومن كنتیكس منتشر خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جامعه‌شناسي ورزش در كتابي از ارل اسميت
کتاب

كتاب «جامعه‌شناسي ورزش و تئوري اجتماعي» اثر ارل اسميت با بيان نظريه‌هاي تازه دانشمندان درباره عوامل مختلف جامعه و ورزش از سوي انتشارات هيومن كنتيكس منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين اثر به ارايه تئوري‌هاي تاريخي و اجتماعي معاصر و كاربرد آن‌ نظريه‌ها در موضوع‌هاي ورزشي مي‌پردازد و عواملي چون مواد مخدر و عملكرد آن در ورزش، جنسيت در ورزش، نژاد و مسايل هويتي و نقش مذهب در ورزش را بررسي مي‌كند.

اين كتاب همچنين به مبحث‌هاي درگير با ورزش مانند چگونگي تسلط تايگر وودز (مرد شماره يك حال حاضر گلف جهان)، هزينه‌هاي ورزشگاه‌ها، سازمان‌ها و دانشگاه‌هاي ورزشي و دسترسي به تئوري مسايل به ظاهر پيچيده جامعه شناسي ورزشي با تجزيه و تحليل مطالب محققان و متخصصان اين علم مي‌پردازد.

اين اثر در چهار بخش و 15 فصل طراحي شده است. بخش نخست آن نظريه‌‌پردازان بزرگ نام دارد. پس از آن هدايت تحقيقات در اواسط سطح‌ نظريه‌هاي جامعه شناسي مطرح مي‌شود. بخش سوم اثر، نظريه‌هاي نابرابري را مورد بررسي قرار مي‌دهد و بخش پاياني كتاب نيز نظريه‌هاي كوچك و طبقه‌بندي شده را دربرمي‌گيرد.

در قسمتي از توضيحات كتاب درباره مولف آمده است: «ارل اسميت، مسوول مطالعات قومي آمريكا و استاد جامعه شناسي در دانشگاه ويك فارست در وينستون ـ سالم كاروليناي شكالي آمريكا است. وي بيش از 20 سال سابقه تدريس و تحقيق در موضوع‌هاي مختلف جامعه‌شناسي ورزشي دارد و درباره تئوري‌هاي جامعه‌شناسي، روان‌شناختي، اقتصاد، تجربه و پژوهش در ورزش مهارت ويژه‌اي دارد.

وي در سال 2008 ميلادي برنده جايزه از انجمن جامعه‌شناسي ورزشي آمريكاي شمالي (NASSS) شده و از سابقه حضور در مقام رياست اين انجمن برخوردار است. او از سال 2008 تاكنون به عنوان رييس بخش مردم‌شناسي و جامعه‌شناسي دانشگاه كالگيت در هميلتون و نيويورك نيز فعاليت كرده است.»

كتاب « جامعه شناسي ورزشي و تئوري اجتماعي» از سوي انتشارات هيومن كنتيكس در 264 صفحه و بهاي 56 دلار آمريكا در سال 2010 ميلادي منتشر خواهد شد.