تبیان، دستیار زندگی
ادبیات داستانی دهه شصت در حوزه هنری تهران بررسی می‌شود. / آیین پایانی مسابقه ملی داستان کوتاه قرآنی «قصص» برگزار می شود . / نویسندگان و شاعران ایران به خوانندگان جهان عرب معرفی می شوند. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چند خبر کوتاه در وادی ادب

چند خبر کوتاه در وادی ادب

ادبیات داستانی دهه شصت در حوزه هنری تهران بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: دومین نشست از سلسله نشست‌های بررسی ادبیات داستانی معاصر «آن چهار «ده» سال» با حضور محمد جواد جزینی و احمد شاكری روز چهارشنبه 16 دی‌ماه در حوزه هنری استان تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مسئول دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان تهران با اعلام این خبر گفت: این نشست‌های ادبی، با عنوان "آن چهار، "ده " سال " و با حضور نویسندگان، منتقدان و پژوهشگران مطرح كشور در گالری اتفاق این مركز برگزار می‌شود.

مهدی مظفری ساوجی افزود: نخستین نشست "آن چهار، "ده " سال " روز چهارشنبه(25 آذرماه) با حضور كامران پارسی‌نژاد و رضا نجفی، به ادبیات داستانی دهه پنجاه اختصاص داشت.

شاعر مجموعه رنگ‌ها و سایه‌ها با اشاره به نشست اخیر گفت: این نشست روز چهارشنبه(16 دی ماه) و از ساعت 16 تا 18 برگزار می‌شود و به بررسی ادبیات دهه شصت، ضعف‌ها و قوت‌های آن اختصاص دارد.

حضور علاقه‌مندان ادبیات داستانی به این برنامه آزاد است.

حوزه هنری استان تهران در خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)،‌خیابان دوازدهم، شماره 3 واقع است.

با حضور بنیانیان، خاموشی، سلحشور و ...

آیین پایانی مسابقه ملی داستان كوتاه قرآنی «قصص» برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مراسم اختتامیه دومین مسابقه سراسری داستان كوتاه، بر اساس قصه‌های قرآن كریم «قصص» به همت حوزه هنری استان گیلان، پنجشنبه 17 دی‌ماه در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، این مراسم با حضور حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حسن بنیانیان رئیس حوزه هنری، مجید مصلحی مدیر امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری، فرج‌الله سلحشور بازیگر و كارگردان سینما و تلویزیون و جمع دیگری از هنرمندان و استادان برجسته كشور برگزار می‌شود.

بنا‌بر‌این گزارش، در این مراسم در كنار معرفی آثار برگزیده، ویژه برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده كه رونمایی از كتاب «این شمع در آفتاب 2» مجموعه داستان‌های برگزیده دومین مسابقه «قصص» از آن جمله است.

مراسم یاد شده پنجشنبه 17 دی‌ماه ساعت 16 در سالن همایش محیط زیست گیلان واقع در رشت، خیابان رسالت، جنب صدا و سیمای مركز گیلان برگزار می‌شود.

موسی بیدج در گفت‌وگو با فارس:

نویسندگان و شاعران ایران به خوانندگان جهان عرب معرفی می‌شوند

خبرگزاری فارس: موسی بیدج هدف از انتشار نشریه شیراز به زبان عربی را معرفی نویسندگان و شاعران ایران به خوانندگان جهان عرب عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار فارس، دوازدهمین شماره فصلنامه «شیراز» ویژه ادبیات معاصر ایران برای خوانندگان جهان عرب آماده چاپ شد.

موسی بیدج، شاعر، مترجم و سردبیر نشریه عرب زبان شیراز با اعلام این خبر به خبرنگار فارس، گفت:« شماره جدید این نشریه حاوی مطالب متنوعی از نویسندگان و شاعران ایرانی است كه برای مخاطبان عرب زبات تهیه شده است.»

وی افزود:« در بخش داستان، گفت و گوی اختصاصی با عبدالعلی دستغیب، منتقد ادبی معاصر كشورمان انجام شده كه در آن، وی به ابعاد مختلف حوزه ادبیات داستانی ایران اشاره دارد. همچنین در بخش شعر، عبدالجواد موسوی، شاعر به تشریح شعر دهه هفتاد ایران پرداخته است.»

به گفته بیدج، در شماره این فصل نشریه شیراز، 4 شاعر معاصر ایرانی (افشین شاهرودی، شمس لنگرودی، سید علی میر افضلی و كمال شفیعی) و داستان نویسانی چون ابوالقاسم فقیری و ابوتراب خسروی به خوانندگان عرب زبان معرفی شده اند.

فصلنامه شیراز در دفتر ادبیات ایران و عرب حوره هنری سازمان تبلیغات اسلامی چاپ و منتشر می شود.

خبر گزاری فارس

تنظیم برای تبیان : زهره سمیعی