تبیان، دستیار زندگی
ین آسیایی /لیگ قهرمانان آسیا/ پاس در دقیقه ‌90 السالمیه را شكست داد تیم پاس ایران با برتری برابر السالمیه كویت، جایگاه خود را در صدر جدول گروه نخست لیگ قهرمانان آسیا تحكیم كرد. در ادامه رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا دو تیم پاس ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخشش پاس و سپاهان در میادین آسیایی

/لیگ قهرمانان آسیا/

پاس در دقیقه ‌90 السالمیه را شكست داد

تیم پاس ایران با برتری برابر السالمیه كویت، جایگاه خود را در صدر جدول گروه نخست لیگ قهرمانان آسیا تحكیم كرد.

در ادامه رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا دو تیم پاس ایران و السالمیه كویت در شهر كویت به مصاف یكدیگر رفتند كه در نهایت تیم پاس ایران با گل دقیقه 90 جواد نكونام كه از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید با یك گل السالمیه را شكست داد و همچنین الكوزاری به دلیل انجام خطای پنالتی از بازی اخراج شد.

تیم پاس با این پیروزی با 10 امتیاز در صدر جدول گروه 1 لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت.

/لیگ قهرمانان آسیا/

تیم سپاهان با دو گل الوحده سوریه را شكست داد

دیدار تیمهای سپاهان اصفهان و الوحده سوریه در چهارچوب دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا دو بر صفر به سود تیم میزبان به پایان رسید.

تیم سپاهان اصفهان و الوحده سوریه در چهارچوب دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا در گروه دوم در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم رفتند كه با نتیجه دو بر صفر و با گلهای خطیبی و بزیك به سود سپاهان به پایان رسید.

این دیدار كه با حضور پانزده هزار تماشاگر كه بیشتر آنها در نیمه دوم به ورزشگاه نقش جهان آمده بودند برگزار شد.

در این بازی كه بازیكنان تیم سپاهان با استفاده از مزیت میزبانی از همان ابتدا بازی هجومی را در دستور كارشان قرار داده بودند، با انجام حملات گسترده بر روی دروازه‌ی حریف، بارها تیم الوحده را تهدید كردند؛ تا این‌كه در دقیقه‌ی 19 و در خطایی كه مدافعان تیم سوریه بر روی محسن بنگر در گوشه‌ی سمت راست محوطه‌ی 18 قدم زمین مرتكب شدند، رسول خطیبی، نخستین گل تیم سپاهان را در این دیدار و چهارمین گل خود را در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا به ثمر رساند.

بازیكنان الوحده، پس از دریافت نخستین گل، با افزایش حملات‌شان بر روی دروازه‌ی سپاهان، بارها این تیم را به خطر انداختند؛ ولی، سید مهدی رحمتی، دروازه‌بان این تیم، با انجام یك بازی هوشمندانه، مانع به ثمر رسیدن گل تیم الوحده شد.

هم‌چنین دومین گل تیم سپاهان نیز در دقیقه‌ی 33 توسط ادموند بزیك به ثمر رسید؛ هرچند كه بازیكنان سپاهان چند موقعیت مناسب دیگر را در اختیار داشتند، كه می‌توانستند گل‌های بیشتری را به ثمر برسانند، اما، شتاب در زدن ضربات نهایی و بی‌دقتی مهاجمان سپاهان، مانع گلزنی این تیم شد.

تیم سپاهان اصفهان در نیمه دوم با ارائه یك بازی هوشمندانه به اداره بازی پرداخت و چشم به ضد حملات دوخته بود.

در دقیقه 65 این دیدار یك تغییر در خط میانی تیم سپاهان انجام شد كه عباس آقایی به جای سعید رمضانی وارد میدان شد و تعویض محمود كریمی و ادموند بزیك در دقیقه 78 دومین تعویض این تیم بود و در نهایت ورود كبیر پرنس بلو مهاجم نیجریه ای تیم سپاهان به جای رسول خطیبی در دقیقه 85 آخرین تعویض این تیم بود.

خطیبی و نكونام در صدر گلزنان لیگ قهرمانان آسیا

رسول خطیبی و جواد نكونام در صدر گلزنان لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفتند.

رسول خطیبی مهاجم تیم سپاهان اصفهان كه زننده‌ی گل اول تیمش به نماینده‌ی سوریه بود، چهار گله شد تا به همراه جواد نكونام و سه بازیكن دیگر در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان قرار گیرد. نكونام نیز در دیدار با السالمیه كویت در دقیقه‌ی نود گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند. خطیبی و نكونام گل‌های این هفته‌ی خود را از روی نقطه‌ی پنالتی به ثمر رساندند.

ادیلسون از العین، لی جونگ هیو از بوسان و محمد زنو دیگر بازیكنان چهار گله‌ی لیگ قهرمانان هستند.

همچنین در ‌56 دیدار انجام شده، ‌152 گل به ثمر رسیده كه میانگین ‌71/2 گل در هر بازی را نشان می‌دهد. تا به حال نیز ‌231 كارت زرد (‌12/4 در هر بازی) و ‌13 كارت قرمز (‌23/0 در هر بازی) به بازیكنان نشان داده شده است.