تبیان، دستیار زندگی
اگر می‌خواهید پتوی بچه یا لباس عروسی را به یادگار نگاه دارید، بهتر است آنها را خشکشویی کنید. از نگهداری یادگاری‌ها در جاهای حفاظت نشده مانند گاراژ، زیرشیروانی یا زیرزمین خودداری کنید، زیرا ممکن است به علت سرما، گرما، حشره یا ضربه صدمه ببیند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یادگاری را کجا نگهداریم؟

کلکسیون

ممکن است بعضی از ما به اشیاء مختلفی علاقه داشته باشیم و به بهانه آنکه روزی به درد می‌خورد آنها را نگه داریم. فردی ممکن است عاشق عکاسی باشد و از هرچیزی عکس بگیرد؛ یا فرد دیگری آنقدر کفش جمع کند که امکان پوشیدن آنها را ندارد و فقط می‌خواهد مانند کودکان آنها را به دیگران نشان دهد. دیگری لباس و کاغذهای کهنه مادر از دنیا رفته‌اش را نگاه می‌دارد. به هرصورت احساس داشتن مجموعه‌ای از اشیاء مختلف لذتبخش است. ظاهراً این کار نیازی در درون ما را ارضا می‌کند. شما علاقه دارید چه چیزهایی را جمع‌آوری کنید؟

کلکسیون‌ها جلوه‌ای از یك احساس یا وابستگی عمیق هستند و نباید آنها را با خرده‌ریزهای انباشته شده اتفاقی در منزل یكی دانست. گرچه بسیاری از ما به جمع آوری یادگاری‌ها علاقه‌مندیم، اما باید در نظر داشت که اگر این مجموعه‌ها مرتباً بررسی نشوند، وضعیت طاقت‌فرسایی پیدا می‌کنند. بعضی افراد برای نگهداری اشیاء مورد علاقه‌شان مجبورند هزینه‌های سنگینی متقبل شوند، اگر شما هم علاقه‌مند به حفظ كلكسیون شخصی‌تان هستید، با ما همراه شوید تا روش این كار را به شما نشان دهیم.

از نگهداری یادگاری‌ها در جاهای حفاظت نشده مانند گاراژ، زیرشیروانی یا زیرزمین خودداری کنید، زیرا ممکن است به علت سرما، گرما، حشره یا ضربه صدمه ببیند.

با حفظ نظم به یادگارها احترام بگذارید

در نخستین گام باید نظمی برای جدا کردن، حفظ و پاکسازی یادبودها داشته باشید. حتی اگر یادگاری‌های زیادی هم ندارید، بهتر است بر اساس نظمی آنها را مرتب و حفاظت کنید. زیرا خود این اقدام، به نوعی احترام به خاطرات با ارزش شماست.

حدی برای یادگاری‌ها بگذارید

بهتر است تصمیم بگیرید حدی برای یادگاری‌ها در نظر بگیرید. مثلا قرار بگذارید که بیش از 3 عدد لیوان قدیمی نگاه ندارید. یا اینکه با خود قرار بگذارید که حداکثر فضایی که به یادگاری‌ها تخصیص می‌دهید چه میزان باشد و اگر آن فضا اشغال شد دیگر اقدام به خرید وسایل جدید نکنید؛ شما حتی می‌توانید سقفی برای نگاهداری تعیین کنید به این معنا که اگر تعداد مشخصی مثلاً از مجلات مد دارید، با خریدن یک شماره جدید، قدیمی‌ترین شماره را دور بیاندازید. به هرصورت روشی خاص برای حفظ نظم در کلکسیون به کار برید تا دیگر نگران شلوغی زندگیتان نباشید.

اگر لباس‌های پشمی یا گل‌های خشک نگهداری می‌کنید، دقت داشته باشید که حشرات جونده به آنها رخنه نکند و از مکانی بدون درز برای نگهداری آنها استفاده کنید.

کلکسیون خاص درست کنید

جمع‌آوری اشیاء مانند هر کار دیگر زندگی، باید معطوف کیفیت و نه فقط کمیت باشد. از تمایل به جمع‌آوری تمام شیشه‌های رنگین کره زمین جلوگیری کنید؛ بله، باید درباره انتخاب شیء مورد علاقه‌تان كمی سختگیر باشید.

شما می‌توانید برخی اجزای جالب توجه مجموعه خود را نگاه دارید و به نمایش بگذارید و بقیه را از سر باز کنید. بنابراین وقتی را برای بررسی گنجینه خود صرف کنید و از خودتان بپرسید کدامیک برایتان واقعا خاطره‌انگیز است. گاه درمی‌یابید که بعضی از آنها جاذبه خود را از دست داده‌اند. عکس یا فیلم ویدئویی از آن اشیاء تهیه کنید، سپس به کلی از آنها خداحافظی کنید بدون آنکه رد آنها را از زندگیتان پاک کرده باشید.

نگهداری یادگاری‌ها

قدم اول انتخاب فضای کافی برای نگهداری یادگاری‌هاست که ضمن دسترس بودن، انبار مورد نیاز روزانه را نیز اشغال نکند. اگر یادگاری‌ها را از اشیاء مصرفی روزانه جدا نگه دارید، احتمال صدمه دیدن و گم شدن آنها نیز کمتر می‌شود.

•    اگر یادگاری‌ها را در ظرفی نگهداری می‌کنید، از ظرف‌های دردار استفاده كنید تا مانع غبار گرفتن یادگاری‌ها شوید.

•    اگر لباس‌های پشمی یا گل‌های خشک نگهداری می‌کنید، دقت داشته باشید که حشرات جونده به آنها رخنه نکند و از مکانی بدون درز برای نگهداری آنها استفاده کنید.

•    اگر می‌خواهید پتوی بچه یا لباس عروسی را به یادگار نگاه دارید، بهتر است آنها را خشکشویی کنید.

•    از نگهداری یادگاری‌ها در جاهای حفاظت نشده مانند گاراژ، زیرشیروانی یا زیرزمین خودداری کنید، زیرا ممکن است به علت سرما، گرما، حشره یا ضربه صدمه ببیند.

•    نوع بسته‌بندی یادگاری‌ها را مورد توجه قرار دهید. کاغذهای مومی ممکن است طی زمان به اشیاء چربی پس دهند.

نشریه منزل

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

خانه داری با روش های معطر

خانه ای ایمن از سرقت

کلکسیونی از لکه برها

قصه شیرین صرفه جویی

کفش هایی با دوام بیشتر

نوسازی طلا و نقره

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.