تبیان، دستیار زندگی
ران پاس و سپاهان برای صعود می‌جنگند امروز، السالمیه – پاس و سپاهان - الوحده دور برگشت رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در گروه‌های مختلف از امروز آغاز می‌شود و نمایندگان كشورمان با امید زیادی برای صعود در این بازی‌ها با رقیبان خو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به وضعیت نمایندگان ایران

پاس و سپاهان برای صعود می‌جنگند
امروز، السالمیه – پاس و سپاهان - الوحده

دور برگشت رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در گروه‌های مختلف از امروز آغاز می‌شود و نمایندگان كشورمان با امید زیادی برای صعود در این بازی‌ها با رقیبان خود پیكار خواهند كرد.

پاس و سپاهان در شرایطی مشابه با یكدیگر به مصاف حریفان خود خواهند رفت. پاس رقابت‌های خود در گروه یك را با پیروزی آغاز كرد. این تیم در نخستین بازی در حالی كه تا دقایق پایانی در ورزشگاه دستگردی برابر الریان با نتیجه‌ی یك بر یك متوقف شده بود به لطف گل دقیقه‌ی 90 جواد نكونام از روی نقطه‌ی پنالتی سه امتیاز بازی نخست را كسب كرد. پاس در دومین دیدار برابر پلیس عراق قرار گرفت و در این بازی با تساوی یك بر یك متوقف شد. سومین بازی پاس در دور رفت پرفراز و نشیب‌ترین بازی این تیم در این مسابقات بود. در حالی كه بازیكنان پاس در نیمه‌ی اول سردرگم و پر اشتباه بودند و حتی یك گل از حریف كویتی دریافت كردند در نیمه‌ی دوم با تعویض طلایی دنیزلی و گلزنی بیاتی‌نیا توانستند حریف كویتی را با پنج گل بدرقه كنند.

پاس در اولین دیدار خود در دور برگشت در كویت به مصاف السالمیه می‌رود. البته این بازی تحت تاثیر برتری پر گل پاس در بازی رفت قرار دارد اما بازیكنان پاس نیز می‌دانند كه حریف كویتی در خانه بسیار متفاوت از بازی‌ تهران خواهد بود.

سپاهان دیگر تیم ایرانی نیز با پنج امتیاز تیم دوم گروه دو است. سپاهانی‌ها در بازی نخست در ریاض توانستند حریف قدر خود الشباب را با تساوی متوقف سازند. كسب این نتیجه امیدهای زیادی را برای صعود سپاهان به مرحله‌ی بعدی به وجود آورد. اما در بازی دوم در اصفهان سپاهان كه با یك گل از اصلی‌ترین حریف خود در این گروه تیم العین پیش بود بر اثر اشتباه مدافعان و دروازه‌بان خود بازی برده را با تساوی عوض كرد تا صعود این تیم به مخاطره بیفتد.

سپاهان در سومین بازی در سوریه شكست سختی را به الوحده تحمیل كرد تا برای سایر همگروهی‌ها خط و نشان كشیده باشد. اما نتیجه‌ی عجیب شكست سه بر صفر الشباب در برابر العین فرضیه‌ی تبانی بین دو تیم عربی در روز پایانی را تشدید كرد. به همین دلیل استانكو می‌داند كه بازیكنانش باید سرنوشت خود را در دست داشته باشند و به همین دلیل سپاهان نیاز زیادی به هر نه امتیاز دور برگشت دارد. در مجموع به نظر می‌رسد تیم پاس با شرایط فعلی كار دشواری برای صعود در پیش رو نخواهد داشت. در این گروه دو تیم پلیس عراق و السالمیه كویت فاصله‌های زیادی با تیم پاس دارند و الریان نیز در تهران نشان داد كه در حد و اندازه‌های پاس قرار ندارد. اما سپاهان در رقابت با دو حریف سرسخت خود العین و الشباب كار دشواری را پیش رو دارد و دیدار پایانی در برابر العین در امارات سرانجام این تیم برای صعود را مشخص خواهد كرد.