تبیان، دستیار زندگی
آموزش و پرورش هیچ معلم حق التدریسی را امسال استخدام نمی‌کند و استخدام نیروها بر اساس مصوبه مجلس از سال آینده انجام خواهد گرفت....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استخدام معلمان حق التدریس متوقف شد

استخدام معلمان ح التدریس متوقف شد.

آموزش و پرورش هیچ معلم حق التدریسی را امسال استخدام نمی‌کند و استخدام نیروها بر اساس مصوبه مجلس از سال آینده انجام خواهد گرفت.

اسدالله عباسی، نایب رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در گفتگو با مهر با اعلام این خبر افزود: در خصوص استخدام معلمان حق التدریس نمی توان شتابزده عمل کرد و به همین دلیل اجرای مصوبه مجلس را به سال آینده موکول کرده ایم.

طرح استخدام 60 هزار معلم حق التدریسی 18 مرداد ماه امسال به تصویب مجلس رسید و طبق این مصوبه دولت موظف به استخدام این افراد تا 5 سال آینده شد، اما در ادامه این مصوبه با مخالفت اعضای شورای نگهبان بدلیل بار مالی و مغایرت با اصل 75 قانون اساسی  روبه رو شد.

نمایندگان مجلس نیز در 15 مهر ماه سال جاری با اصلاح ماده 11 این طرح دولت را موظف کردند از تاریخ تصویب این قانون مطابق بند ج ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری معلمان حق التدریسی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موضوع این قانون را به استخدام درآورد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استخدام نیروها به تدریج و طی پنجسال انجام خواهد گرفت افزود: معاونت توسعه مدیریت و نیروی انسانی آموزش و پرورش موظف شده است که آمار دقیق نیروهای موجود خود، بازنشستگان عادی و پیش از موعد را تهیه کند و از سوی دیگر نیاز خود در استانهای مختلف را ارائه دهد تا استخدام نیروهای حق التدریس بر این اساس انجام پذیرد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا ردیفی برای استخدام معلمان حق التدریس در بودجه سال آینده دیده شده است گفت: هنوز لایحه بودجه دولت به مجلس نیامده است اما باید قطعاً این اعتبار در بودجه دیده شود.

عباسی درباره بیمه معلمان حق التدریس و این که آموزش و پرورش برخلاف ادعاهایش در ابتدای سال جاری تا کنون هیچ اقدامی در این باره نکرده است گفت: آموزش و پرورش باید هرچه زودتر به وعده‌های خود عمل کند و ما این موضوع را از طریق مجلس پیگیری خواهیم کرد.

منبع: همشهری