تبیان، دستیار زندگی
سقوط! بعد از چند هفته مصدومیت به میدان برگشته و در روزهایى كه تیم پیكان مرتضى كاشى را به علت محرومیت در اختیار ندارد خط دفاعى تیم قعرنشین لیگ را به خوبى هدایت مى كند. كاپیتان پیكان مدت ها پیش و در شرایطى كه خیلى ها ساز سقوط ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افشین پیروانى:

پیكان براى قهرمانى مى جنگد نه سقوط!


بعد از چند هفته مصدومیت به میدان برگشته و در روزهایى كه تیم پیكان مرتضى كاشى را به علت محرومیت در اختیار ندارد خط دفاعى تیم قعرنشین لیگ را به خوبى هدایت مى كند. كاپیتان پیكان مدت ها پیش و در شرایطى كه خیلى ها ساز سقوط این تیم به دسته دوم را كوك كرده بودند از ماندن در لیگ برتر و كنده شدن از قعر جدول سخن مى گفت و حالا او قاطعانه تر از همیشه حرف مى زند: «مشكلات روحى و فنى تیم تا حدود زیادى برطرف شده و ما در دور برگشت نتایج نسبتاً خوبى به دست آورده ایم. بازیكنان تیم پیكان نیم فصل اول را مدتى به خاطر گل نزدن و زمان زیادى را هم به دلیل نچشیدن طعم برد با استرس و اضطراب سپرى مى كردند ولى حالا چنین مشكلى نداریم و با فشار كمترى از لحاظ روحى _ روانى مواجه هستیم. به همین علت بچه ها در بروز توانایى ها و شایستگى هایشان موفق تر هستند و من قول مى دهم كه این تیم در لیگ برتر بماند و به دسته دوم سقوط نكند.»

افشین پیروانى ناكامى پیكان در نوشهر را به حادثه ها ربط مى دهد و مى گوید: «حق ما باخت نبود. آنها با یك گل بردند. گرائیلى بازیكن شموشك یك گل اروپایى زد. با ضربه سر و از فاصله دور، گلى كه هر پنجاه سال یك بار هم در فوتبال نمى بینید را تیم شموشك به ما تحمیل كرد. آنها در این بازى موقعیت خاص دیگرى نداشتند تا جایى كه در نیمه دوم دروازه بان ما روز كم حادثه یى را پشت سر گذاشت.»

پیروانى از حساسیت جدال بعدى مى گوید و اینكه این بازى براى او اهمیت خاصى دارد: «هر بازى حساس است. ما باید از شرایط تقریباً بحرانى استقلال استفاده كنیم و این بازى را ببریم. هم سه امتیاز این دیدار براى ما حیاتى است و هم اینكه این دیدار براى من بوى دربى مى دهد. براى من فرقى نمى كند با پیراهن چه تیمى مقابل استقلال بازى مى كنم. از بس كه در دربى بازى كرده ام احساس مى كنم كه بازى پیكان و استقلال هم همان جذابیت و اهمیتى را دارد كه با لباس پرسپولیس مقابل این تیم بازى مى كردم. تا پایان فصل 4بازى خانگى داریم و یك بازى خارج از خانه مقابل سپاهان. ما شانس كمى براى ماندن در لیگ برتر نداریم و من معتقدم كه با كمى همت و غیرت مى توانیم مانع از سقوط پیكان شویم.»

اما افشین پیروانى كه با گلزنى به تیم برق تهران در صعود پیكان به مرحله یك چهارم نهایى جام حذفى سهیم بود منتظر رویارویى با پرسپولیس در مرحله نیمه نهایى است: «بعد از دو برد كه مقابل برق و شاهین بوشهر به دست آوردیم منتظر بازى ابومسلم و پرسپولیس هستیم تا حریف بعدى خود را بشناسیم. اگر پرسپولیس صعود كند باید براى سومین بار در فصل جارى مقابل تیم سابقم بازى مى كنم و اگر ابومسلم صعود كند شانس بیشترى براى صعود داریم و مى توانیم با میزبانى در پیكان شهر به مرحله فینال هم راه پیدا كنیم. به همین علت مى خواستم بگویم كه پیكان براى قهرمانى مى جنگد، نه براى سقوط!»