تبیان، دستیار زندگی
لیدرها در مرغوبكار ائتلاف كردند امیر قلعه نویى در زمین شماره 3 آزادى بازیكنان خود را براى بازى روز جمعه مقابل پیكان آماده مى كند و به آنها توصیه كرده: «مصاحبه نكنید، خودتان باشید، راحت پیكان را مى برید، هنوز شانس دارید و......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اضطراب استقلال پیش از دیدار با كاظمى

لیدرها در مرغوبكار ائتلاف كردند


امیر قلعه نویى در زمین شماره 3 آزادى بازیكنان خود را براى بازى روز جمعه مقابل پیكان آماده مى كند و به آنها توصیه كرده: «مصاحبه نكنید، خودتان باشید، راحت پیكان را مى برید، هنوز شانس دارید و...»

اما در كنار زمین اخبار دیگرى به گوش مى رسد. دیروز صحبت از تبانى استقلالى هاى اهواز مقابل فولاد و معامله هاى پشت پرده بود. اما نكته مهمتر از اینها آرام كردن سكوها است كه فكر مسؤولان استقلال را بدجورى مشغول كرده است. آنها مى دانند كه فرهاد كاظمى و پیكان حریفى به مراتب سخت تر از یاورى و برق شیراز هستند. پیكانى ها براى این دیدار به گفته بهتاش فریبا نه مصدوم دارند نه محروم. سرپرست استقلالى پیكان درباره این بازى مى گوید: «من به استقلال تعلق خاطر دارم كه چرا جوانى خود را به پاى این تیم گذاشته ام اما حالا شرایط طورى است كه ما باید ببریم، من بازى استقلال و برق را دیدم، خدا خواست كه برق ببازد! باخت برق در فرار را به روى ما باز كرد و ما با بردن استقلال از این در باز شده استفاده كرده و در لیگ برتر مى مانیم.»

از باشگاه استقلال خبر مى رسد كه هواداران این بار كنترل خواهند شد. اولیایى معاونت فرهنگى باشگاه، وظیفه كنترل و ساماندهى هواداران را متوجه نظرى جویبارى دانسته و مى گوید: «آقاى نظرى باید كمیته مشوقان را سازماندهى كند.»

اما سرپرست استقلال كه در چند جبهه مشغول انجام وظیفه است خبر از ائتلاف جدید مى دهد. نظرى مى گوید:«صبح امروز (دیروز) یك جلسه در مرغوبكار داشتیم. 20 نفر از لیدرها حضور داشتند و قول دادند كه در روز بازى با پیكان تا دقیقه 90 در خدمت تیم باشند حتى اگر تیم عقب باشد.»

صباحى یكى از هواداران پر و پا قرص استقلال كه یك پاى ثابت تمرینات است درباره جلسه دیروز مى گوید: «همه دور هم جمع شدیم، شاهرخ هم بود! (شاهرخ جزو اخراجى هاى كانون هواداران استقلال است)، ما 5 بازى بعدى را دست به دست هم داده و از تیم حمایت مى كنیم.» بازگشت لیدر اخراجى حساسیت موضوع را نشان مى دهد، آیا این بار تدابیر اندیشیده شده پاسخ خواهد داد؟ شاهرخ خسروى لیدر اخراجى استقلال مى گوید: «من و گروهى از مخالفان كادر فنى فعلى جمعه به ورزشگاه مى رویم اما علیه قلعه نویى و تیم شعار نخواهیم داد اما این سكوت به معنى رضایت از نتایج و روند فعلى نیست و به نوعى تحریم است.» اگرچه با وجود نیروهاى انتظامى كه براى كنترل سكوها روز جمعه حضورى محسوس خواهند داشت شورش دوباره آبى ها دور از ذهن به نظر مى رسد.

فرهاد كاظمى به عنوان متخصص برد مقابل استقلال از سوى پیكانى ها مطرح مى شود. او درباره این بازى مى گوید: «من از اینكه مقابل استقلال بازى كنم، خوشحالم چرا كه آنها فوتبال بازى مى كنند، من نقاط ضعف آنها را مى شناسم. در نوشهر گفتم بزنید زیرش، اما شما جمعه از تیم ته جدولى ما فوتبال تكضرب خواهید دید. من به برد فكر مى كنم، ? امتیاز این دیدار براى ما باارزش تر از استقلال است.» او درباره حاشیه ها و سكوها حرفى نمى زند. باید دید این بار در شرایطى كه دو مربى روى لبه تیغ راه مى روند كدامیك پیروز مى شود، بازیخوانى و تفكرات فرهاد كاظمى یا جسارت و دوندگى تا دقیقه 90 تیم قلعه نویى. گرچه آمار از برترى فرهاد كاظمى مى گوید اما این برترى با سپاهان به دست آمده و دستانى پر از مهره نه با پیكان ته جدولى.

جام صلح و دوستى:

سپاهان 3 - استقلال 2

لیگ 81:

بازى رفت:

استقلال اهواز یك - سپاهان صفر

لیگ 81:

بازى برگشت:

سپاهان یك - استقلال اهواز صفر

لیگ 82:

بازى رفت:

سپاهان صفر - استقلال صفر

برگشت:

استقلال 2 - سپاهان یك

جام حذفى 82:

بازى رفت:

سپاهان 3 - استقلال 2

بازى برگشت:

استقلال صفر - سپاهان 2

لیگ 83:

بازى رفت:

سپاهان 2 - استقلال 2 (آخرین حضور كاظمى در سپاهان)