تبیان، دستیار زندگی
مهدیزاده به طلایی دیگر دست پیدا كرد تاپنج روز قبل از مسابقات تمرین نداشتم بهترین تكواندوكای سال 2004 جهان پس از كسب مدال طلای هفدهمین دوره رقابت‌های جهانی اسپانیا گفت: هیچ تیمی در تكواندو زنگ تفریح نیست. هادی ساعی در گفت‌وگو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هادی ساعی: در تكواندو هیچ تیمی زنگ تفریح نیست

مهدیزاده به طلایی دیگر دست پیدا كرد
تاپنج روز قبل از مسابقات تمرین نداشتم


بهترین تكواندوكای سال 2004 جهان پس از كسب مدال طلای هفدهمین دوره رقابت‌های جهانی اسپانیا گفت: هیچ تیمی در تكواندو زنگ تفریح نیست.

هادی ساعی در گفت‌وگو با(ایسنا)، اظهار كرد: هفدهمین دوره رقابت‌های جهانی اسپانیا با حضور 124 كشور جهان از نظر كمی و كیفی از سطح بالایی برخوردار بود؛ همه‌ی تیم‌ها برای كسب عنوان و مدال به مادرید آمده بودند و با توجه به این كه كشورهای جهان سرمایه‌گذاری خوبی در این رشته انجام داده‌اند، دیگر هیچ تیمی را نمی‌توان زنگ تفریح به حساب آورد، زیرا همه‌ی تیم‌ها از نظر قدرت به هم نزدیك‌تر از قبل شده‌اند.

قهرمان المپیك آتن اضافه كرد: تیم ایران از نفرات یك‌دست و خوبی برخوردار بود؛ خوشبختانه نتایج خوبی كسب شد و حتی بهتر از این هم می‌توانستیم ظاهر شویم. اگر به دلیل بعضی از بدشانسی‌ها و داوری‌ها نبود، ایران می‌توانست نتیجه‌ی بهتری كسب كند و مقام قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به حركت ارزشمند مهدیزاده و عدم حضور وی مقابل حریف اسراییلی خود گفت: مهدیزاده قبل از شروع رقابت‌ها فقط برای كسب مدال طلا به میدان آمده بود و در دورهای اول توانست حریفانی از ژاپن و ویتنام را شكست دهد. در حالی كه این نفرات از حریفان اصلی وی بودند؛ اگر در دور سوم با حریف اسراییلی مواجه نمی‌شد بی‌تردید ایران به یك مدال دیگر دست پیدا می‌كرد ولی به دلیل حمایت از مردم مظلوم فلسطین با حریف اسراییلی مبارزه نكرد. به نظر من او طلای دیگری به دست آورد، از سوی دیگر داوری‌ها نیز به سود كره‌ای‌ها و كشور میزبان بود؛ این قضیه برای تیم ما مشكل‌ساز شده بود.

ساعی با اشاره به حضور تماشاگران زیاد در ورزشگاه فیلیپ دوم مادرید تصریح كرد: برای اولین بار بود كه تماشاگران زیادی تكواندو را از نزدیك تماشا می‌كردند. مردم اسپانیا به تكواندو علاقه‌مند هستند و حضور زیاد تماشاگران نیز باعث تغییر بعضی از نتایج می‌شد.

قهرمان تكواندوی جهان در مورد مصدومیت خود در اسپانیا و مقابله با حریفان خود گفت: آسیب دیدگی من در آخرین تمرین تهران، سبب شد از ناحیه‌ی كشاله‌ی ران مشكل پیدا كنم؛ بنابراین تا پنج روز قبل از شروع مسابقات تمرین نمی‌كردم و فقط به فیزیوتراپی می‌پرداختم. ولی به دلیل اهمیت زیادی كه این رقابت‌ها برای من داشت با وجود مصدومیت به مصاف حریفان رفتم و با كمك خدا و تلاش دو چندان توانستم مدال طلا را كسب كنم.

وی افزود: سعی می‌كردم با مصدومیت خود دست‌وپنجه نرم كنم و بیشتر از قبل دچار مصدومیت نشوم. ولی در روز فینال با درد زیاد از این ناحیه‌ دچار مشكل شدم.

ساعی در پایان اضافه كرد: بعد از چند روز استراحت، سعی می‌كنم مصدومیت خود را درمان كنم و برای مسابقات آینده هر چه بیشتر و بهتر آماده شوم.