تبیان، دستیار زندگی
بر اساس خبرگزاری ایسنا یك متخصص گوارش اعلام كرد : استفاده بیش از حد غذاهای چرب و ادویه‌دار، غذاهای آلوده و پرخوری می‌تواند باعث ایجاد ورم معده شود. دكتر حسن خدمت، در تعریف بیماری ورم معده گفت : متخصصان گوارش، ورم معده را تو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصرف زیاد غذاهای چرب و ادویه‌دار منجر به ورم معده می‌شود


بر اساس خبرگزاری ایسنا یك متخصص گوارش اعلام كرد : استفاده بیش از حد غذاهای چرب و ادویه‌دار، غذاهای آلوده و پرخوری می‌تواند باعث ایجاد ورم معده  شود.

دكتر حسن خدمت، در تعریف بیماری ورم معده گفت : متخصصان گوارش، ورم معده را تورم بافت معده و تشخیص وجود التهاب با انجام پاتولوژی ، قرمزی و زخم های سطحی كه در آندوسكوپی معده دیده می‌شود، تعریف می‌كنند.

وی با بیان این كه احساس سنگینی ، تورم و برآمدگی ناحیه بالای شكم كه مردم به عنوان ورم معده می‌شناسند، به تنهایی اهمیت ندارد، افزود: اگر این علائم با بقیه علائم گوارشی همراه باشد و حداقل یك ماه طول بكشد، باید به پزشک مراجعه کرد..

این متخصص گوارش، یك مسمومیت غذایی ساده، مسمومیت‌های خیلی شدید، عفونت معده ناشی از میكروب هلیكو باكتر، مصرف انواع مسكن‌ها ( آسپرین ، بروفن ، ایندومتازین ، دیكلوفناك )، مصرف الكل ، سیگار و استرس  را از علل پیدایش بیماری ورم معده برشمرد.

وی میكروب هلیكو باكتر پیلوری را یكی از علل مهم پیدایش ورم معده دانست و به ایسنا توضیح داد: رعایت اصول بهداشتی شخصی و عمومی منجر به پیشگیری از این بیماری خواهد شد.

این متخصص گوارش با تأكید بر درمان ورم معده  ناشی از میكروب هلیكو باكتر اظهار داشت: درمان نشدن این بیماری منجر به زخم اثنی‌عشر و معده و حتی سرطان  خواهد شد.

وی با بیان این كه بیماری های ناشی از ورم معده بستگی به عامل بیماری دارد، گفت: ورم معده ناشی از مصرف الكل ، سیگار  و قرص‌های مسكن منجر به زخم و خونریزی شدید و مشكلات جدی گوارشی ایجاد می شود.

منبع : WWW.PERSIAN.DIET

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.