تبیان، دستیار زندگی
راجر بیکن، یکی از دانشمندان مشهور قرون وسطی بود. وی در انگلستان متولد شد، اما مدت زیادی نیز در پاریس زندگی کرد و در آنجا به مطالعات خود ادامه داد بیکن، تصور می‏کرد اگر انسان خودش ببیند و تجربه کند، بهتر از آن است که حرف‏های مردم را باور کند. او همیشه در ح
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اختراع ذره بین

ذره بین

ابن هیثم (430-354)

ابن هیثم

ابن هیثم از دانشمندان سرشناس ایرانی، اولین دانشمند فیزیک نور در جهان است، که در زمینه شناخت نور و قانون‌های شکست و بازتاب آن نقش مهمی ایفا کرده‌است. ابن هیثم پدر علم فیزیک نور و آغاز کننده تحولاتی که بعدها به ساخت دوربین عکاسی ، دوربین سینما و ساخت پرژکتور پخش فیلم شد، تلاش زیادی در شناخت فیزیک نور انجام داد. او رساله‌ای درباره نور نوشت و ذره‌بین را ساخت. به نسبت زاویه تابش و زاویه انکسار پی برد و اصول تاریکخانه را شرح داد و در مورد قسمت‌های مختلف چشم بحث کرد. رسالهء نور ابن هیثم نفوذ زیادی در اروپا گذاشت.

بل، الکساندر گراهام (1922- 1847م)

الکساندر

الکساندر گراهام بل مخترع تلفن است. او با هدف کمک به افراد ناشنوا کار می‏کرد که به فرستادن صدا به مسافت‏های دور علاقه‏مند شد. در دهم مارس 1876، اولین جمله به وسیله تلفن مخابره شد.

بلریو، لویی (1936- 1872م)

بلریو

لویی بلریو خلبان مشهور فرانسوی و بنیانگذار صنعت هواپیمایی بود و طراحی و ساخت تعداد زیادی از هواپیماهای قدیمی را انجام داد. او در 25 ژوئیه 1909 با یکی از هواپیماهای ساخت خود، از بندر «کالا» در فرانسه پرواز کرد و 27 دقیقه بعد، در دوور انگلستان فرود آمد و بدین ترتیب اولین کسی بود که بر فراز کانال مانش پرواز کرد. به دلیل همین عمل، روزنامه «دیلی میل» لندن، یک جایزه 1000 پوندی به وی اهدا کرد . سپس بلریو به طراحی هواپیمای دیگری اقدام کرد؛ تا اینکه سرانجام مالک یک شرکت بزرگ هواپیما سازی گردید.

دایره المعارف کودکان و نوجوانان

تنظیم:بخش کودک و نوجوان

**********************************

مطالب مرتبط

ارسطو معلم یونانی

وینتون سرف،پدر اینترنت

استاد سخن

الکساندر گراهام بل

خواب چهل سالگی

پروفسور حسابی

نردبام آسمان

شاعر تک بیت‏های ناب

تاریخ نویسی که جزء تاریخ شد

شرح حال دهخدا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.