تبیان، دستیار زندگی
در یك قدمى فینال تا امروز تنها تیمى كه توانسته مقابل تیم «ب» ایران در مسابقات فوتبال بازیهاى همبستگى كشورهاى اسلامى قد علم كند تیم عمان بوده. این ماجرا هم به ضعف حریفان ایران برمى گردد هم به قدرت تیم «ب». عمان هم كه موفق شد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امشب 20:19 ایران- مراكش

در یك قدمى فینال


تا امروز تنها تیمى كه توانسته مقابل تیم «ب» ایران در مسابقات فوتبال بازیهاى همبستگى كشورهاى اسلامى قد علم كند تیم عمان بوده. این ماجرا هم به ضعف حریفان ایران برمى گردد هم به قدرت تیم «ب». عمان هم كه موفق شده ایران را متوقف كند، فقط باید از تصمیم فدراسیون فوتبالش از شركت تیم ملى عمان در این مسابقات ممنون باشد. به هر حال تیم «ب» ایران تا امروز با سه پیروزى و یك تساوى،15 گل زده و بدون گل خورده، به جمع4 تیم برتر مسابقات راه پیدا كرده. هرچند كه امشب ایران براى رسیدن به فینال بازیها به یك پیروزى دیگر احتیاج دارد. پیروزى مقابل مراكش مى تواند كسب مدال فوتبال را قطعى كند. هرچند كه مراكش تا حالا در این بازیها شكست نخورده. دو پیروزى و یك تساوى آمار مراكش در این مسابقه است.3 گل زده و بدون گل خورده ثابت مى كند كه این تیم خط حمله چندان خطرناكى ندارد و در عوض با یك خط دفاعى مستحكم به استقبال ایران مى آید.

مسلماً تیم مراكش كه در این بازیها شركت كرده با تیم ملى این كشور زمین تا آسمان فرق دارد. البته اگر بخواهیم واقع بینانه مقایسه كنیم تیم »ب» ایران هم نقطه مشتركى با تیم ملى ایران ندارد. پس منطقى است كه با مقایسه فوتبال دو كشور به یك معیار مناسب براى بررسى این دو تیم برسیم. مراكش در رنكینگ فیفا در رتبه34 ایستاده و در مسابقات مقدماتى جام جهانى در آفریقا بدون باخت صدر جدول گروه پنجم است. سه پیروزى و سه تساوى در شش مسابقه، دوازده امتیاز را براى مراكش كنار گذاشته. پس با این حساب مراكش با اختلاف سه امتیازى با تیم دوم گروه، خودش را در جام جهانى2006 مى بیند. این در حالى است كه ایران تیم بیستم رنكینگ فیفا در سه بازى كه در مسابقات مقدماتى جام جهانى در آسیا داشته دو پیروزى و یك تساوى به دست آورده.

تا امروز

بازیهایى كه ایران و مراكش تا امروز در مسابقات فوتبال همبستگى كشورهاى اسلامى انجام داده اند ما را به یك تصور درست از بازى امشب ایران - مراكش مى رساند.

ایران9 - تاجیكستان صفر

ایران4 - سودان صفر

ایران صفر - عمان صفر

ایران2- الجزایر صفر

ولى بر خلاف تیم »ب» ایران، مراكش فقط سه بازى را براى رسیدن به جمع4 تیم پشت سر گذاشته.

مراكش صفر - مالزى صفر

مراكش2 - پاكستان صفر

مراكش یك - مالى صفر

اولادى، آقاى گل مسابقات

6 گل: مهرداد اولادى (ایران)

3 گل: فوزى بشیر (عمان)، عمادعلى (عمان)، محمد امین (عربستان)، فریدون فضلى (ایران)

2 گل: سعد الحرئى (عربستان)، سعد الودا (عربستان)، عبدالله الواكد (عربستان)

نكته: البته سایت خبرى این مسابقات آنقدر ضعیف است كه نمى توان به اطلاعات آن اطمینان كرد. در سایت بازیها مهرداد اولادى چهارگله معرفى شده اما با بررسى تك تك مسابقات، مهرداد شش گله است. به هر حال با هر حساب و كتابى كه باشد مهرداد اولادى آقاى گل مسابقات است. اگر او بتواند در دو بازى پایانى همچنان براى ایران گل بزند دست نیافتنى تر از حالا مى شود. فعلاً با میانگین1/5 گل در هر مسابقه یك ركورد فوق العاده بر جا گذاشته است.