تبیان، دستیار زندگی
کتاب « دختران ا . پی . دی » خاطرات مینا کمایی منتشر و وارد بازار کتاب شد . کتاب " دختران ا. پی . دی " یکی دیگر از مجموعه کتابهای امدادگران است که توسط واحد زنان دفترادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی منشر ش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دختران اُ . پی . دی


کتاب « دختران ا . پی . دی » خاطرات مینا کمایی منتشر و وارد بازار کتاب شد .

کتاب " دختران ا. پی . دی " یکی دیگر از مجموعه کتابهای امدادگران است که توسط واحد زنان دفترادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی منشر شده است . این کتاب در واقع خاطرات مینا کمایی اهل آبادان است که توسط لیلا محمدی تهیه و تدوین شده است . مؤلف در مورد مصاحبه و تدوین خاطرات می گوید :" پس از پیاده شدن نوارها بر روی کاغذ با 700 صفحه خاطره روبرو بودم و تقاضای خانم کمایی که مایل نبودند بخشی از خاطرات چاپ شود . حال می بایست بدون هیچ دخل و تصرفی با رعایت ترتیب نقل راوی مابقی خاطرات طوری بازنویسی شود که در سندیت اثر خدشه ای وارد نشود که سرانجام این امر با دعای خیر خانم کمایی وعنایات شهدایی که یاد و نامشان در کتاب آمده به اتمام رسید .

این اثربا تلاش مؤلف به نوعی ، از منابع قابل استفاده و استناد تاریخ شفاهی جنگ به شمار می رود .و در واقع بازخوانی خاطرات بانوانی است که از امدادگران بیمارستان امام خمینی (ره ) ( بیمارستان شرکت نفت آبادان ) بوده اند . لیلا محمدی در این باره می گوید : " بین مردم آبادان بیمارستان شرکت نفت معروف شده بود به O.P.D به همین جهت همه ما را بچه های O.P.D صدا می زدند . "

" دختران ا. پی . دی " در شمارگان 4400 نسخه و با قیمت 6000 ریال وارد بازار کتاب شده است .