تبیان، دستیار زندگی
مهران حبیبی‌نژاد، پژوهشگر موسیقی، نوشتن كتاب «كماندار زرین‌دست» را با محوریت قرار دادن زندگی هنری حبیب‌الله بدیعی، نوازنده ‌ویولون به پایان رسانده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگينامه هنري حبيب‌الله بديعي تدوين شد
بدیعی

مهران حبيبي‌نژاد، پژوهشگر موسيقي، نوشتن كتاب «كماندار زرين‌دست» را با محوريت قرار دادن زندگي هنري حبيب‌الله بديعي، نوازنده ‌ويولون به پايان رسانده است.

حبيبي‌نژاد به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: در اين كتاب ابتدا شرح حالي از زندگي و آثار حبيب‌الله بديعي ارايه مي‌شود؛ در ادامه ديدگاه هنرمنداني چون بيژن ترقي، رحيم معيني‌كرمانشاهي، حسين معيني‌كرمانشاهي و علي تجويدي درباره اين هنرمند ذكر خواهد شد.

به گفته وي، متن كامل 52 تصنيف كه توسط استاد بديعي آهنگسازي شده در اين كتاب گنجانده شده است.

حبيبي‌نژاد افزود: استاد بديعي سبك خاصي را در ويولون باقي گذاشته است. درباره سبك او، طرز نوازندگي غربي با نوازندگي ملودي‌هاي ايراني در اين كتاب به شكل مفصل سخن گفته شده است.

وي يادآور شد: كتاب «كماندار زرين‌دست» از سوي انتشارات شلفين روانه بازار كتاب مي‌شود.

كتاب «آواي مهر آيين» اثر پژوهشي درباره پرويز مشكاتيان به تازگي از اين نويسنده منتشر شده. در اين اثر به شرح زندگي و آثار اين هنرمند ‌پرداخته شده. اين كتاب حاوي بخش‌هایی چون «گفت‌وگوها»، «مشكاتيان در گفتار ديگران»، «ديگران در گفتار مشكاتيان»، «نقد و نظرهاي ديگران درباره آثار و كنسرت‌هاي او» و «نوشته‌هاي پراكنده مشكاتيان» است.

حبيب‌الله بديعي در سواد كوه به دنيا آمد. 8 ساله بود كه به همراه خانواده‌اش به تهران آمد. او از خردسالي به موسيقي علاقه‌مند شد و به كلاس درس يكي از شاگردان استاد صبا رفت و سه دوره رديف‌هاي صبا را فرا گرفت. پس از آن چند سالي نيز در محضر استاد صبا به شاگردي نشست.

استاد بديعي در تك‌نوازي و بداهه‌پردازي صاحب سبك بود. اين هنرمند آهنگ‌هاي بسياري نيز براي خوانندگان مختلف ساخت.