تبیان، دستیار زندگی
دبیر اجرایی چهارمین جشنواره شعر فجر، این جشنواره را مهم‌ترین رویداد فرهنگی دانست و گفت: انتخاب رسانه ‌برتر در حوزه پوشش خبری و توجه به فعالیت های جشنواره شعر فجر، به ملاک هایی چون پوشش اخبار جشنواره، توجه به حوزه‌‌های استانی و نیز کمک به افزایش مخاطبان شع
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشریح ملاک های انتخاب رسانه برتر چهارمين جشنواره شعر فجر
 امیدی

دبير اجرايي چهارمين جشنواره شعر فجر، این جشنواره را مهم‌ترين رويداد فرهنگي دانست و گفت: انتخاب رسانه ‌برتر در حوزه پوشش خبری و توجه به فعالیت های جشنواره شعر فجر، به ملاک هایی چون پوشش اخبار جشنواره، توجه به حوزه‌‌هاي استاني و نیز کمک به افزايش مخاطبان شعر بستگي دارد.

مصطفي اميدي به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: قطعا يكي از عناصر ارزيابي انتخاب رسانه برتر در حوزه شعر، پوشش خبري مطلوب و كامل جشنواره شعر فجر  معرفي آثار شاعران جوان كشورمان در سراسر كشور، پژوهش و نقد‌هاي علمي درباره شعر و توجه به سروده‌هاي شاعران معاصر مي‌تواند به ادبيات كشور در حوزه شعر رونق بيشتري دهد  خواهد بود.

وي ادامه داد: از ديگر عناصر انتخاب رسانه برتر در حوزه شعر، توجه به فعاليت‌هاي مختلفي است كه در سطح استان‌ها و همچنين در حوزه بين‌المللي انجام مي‌شود.

وي با اشاره به حضور مهمانان خارجي در جشنواره شعر فجر ،تصريح كرد: اينكه رسانه‌اي به اين حضور نگاه جامعي داشته باشد و زندگي‌نامه ، آثار و فعاليت‌هاي آنها را مورد توجه قرار دهد، نشان‌دهنده رويكرد جدي آن رسانه‌ به شعر است.

دبير اجرايي چهارمين جشنواره شعر فجر همچنين گفت: معرفي آثار شاعران  داوران انتخاب رسانه ‌برتر از ميان افراد آشنا با حوزه شعر و شاعران كشور و همچنين متخصص در حوزه رسانه انتخاب خواهند شد  جوان كشورمان در سراسر كشور، پژوهش و نقد‌هاي علمي درباره شعر و توجه به سروده‌هاي شاعران معاصر  مي‌تواند به ادبيات كشور در حوزه شعر رونق بيشتري دهد.

وي تصريح كرد: البته به جز جشنواره، فعاليت‌هاي ديگر شعري رسانه‌ها نيز مورد بررسي و توجه قرار خواهد گرفت.

به گفته اميدي، داوران از ميان افراد آشنا با حوزه شعر و شاعران كشور و همچنين متخصص در حوزه رسانه انتخاب خواهند شد.