تبیان، دستیار زندگی
بررسی وظایف و تكالیف دینی والدین در تربیت و تعالی فرزندان در كتابی موسوم به «حقوق فرزندان در مكتب اهل‌بیت(ع)» به قلم محمدجواد طبسی از سوی موسسه بوستان كتاب به چاپ دوازدهم می‌رسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

يادآوري «حقوق فرزندان در مكتب اهل بیت(ع)»
کتاب

بررسي وظايف و تكاليف ديني والدين در تربيت و تعالي فرزندان در كتابي موسوم به «حقوق فرزندان در مكتب اهل‌بیت(ع)» به قلم محمدجواد طبسی از سوي موسسه بوستان كتاب به چاپ دوازدهم مي‌رسد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب با بررسي وظايف والدين و مربيان در برابر فرزندان، حقوقي را كه آنها در تعليم، تربيت و مراحل گوناگون پرورش نيازمندند، يادآور مي‌شود.

به عقيده نويسنده، انسان در برابر همه پدیده‏هاى هستى كه به نوعى با آنها ارتباط دارد، مسوول است و باید «حقوق» و «تكالیف» خود را ادا كند. فرزندان از نزدیك‏ترین و عزیزترین كسانى‏اند كه آدمى با آنها در ارتباط است، اما حقوق فرزندان چیست؟ در اين باره نگرش‌هاي مختلفى وجود دارد، اما رهنمود جامع از سوى خاندان وحى و نبوت ارايه شده است. بر اين اساس كتاب حاضر با بررسى عمیق در منابع حدیثى، حقوق فرزندان را در مكتب اهل‏بیت(ع) در فصل‏هاى متعددى به تصویر مي‌كشد.

از ديگر آثار اين نويسنده مي‌توان به كتاب‌هاي «قم عاصمه الحضاره الشیعیه»، «حیاه الصدیقة فاطمة؛ دراسة و تحلیل»، «اقرأ ... ثم تزوج!»، «حیاه الامام الهادی، دراسه و تحلیل»، «اهل البیت(ع) فی فتره الصغر»، «البکاء علی النبی و آله علی ضوء السنه و السیره»، «حوارات ساخنه بین معاویه و اصحاب علی(ع)»، «حیاه الامام العسکری، دراسه تحلیلیه تاریخیه علمیه لحیاه الامام الحسن العسکری(ع)»، «زنان در حکومت امام زمان(ع)» و «بامداد بشریت؛ مجموعه‌ای از پرسش‌ها و پاسخ‌ها پیرامون امام زمام(عج)» اشاره كرد.

دوازدهمين چاپ كتاب «حقوق فرزندان در مكتب اهل‌بیت(ع)» در شمارگان 3000 نسخه، 292 صفحه، قطع وزيري و جلد شوميز به زودي روانه بازار نشر خواهد شد.