تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: قول قهرمانی نمی‌دهم چون كار ما با قول پیش نمی‌رود ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دایی: قول قهرمانی نمی دهم

علی دایی در کنار کاشانی

سرمربی جدید تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه ناکامی های احتمالی تیمش در پایان فصل را به گردن کسی نخواهد انداخت گفت: همه باید به موفقیت پرسپولیس کمک کنند تا بتوانیم علاوه بر قرارگرفتن در جایگاهی شایسته، سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نیز کسب کنیم.

به گزارش گروه ورزشی تبیان، سرمربی جدید تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری دیروز (دوشنبه) این تیم اظهار كرد: در ابتدا می‌خواهم از زلاتكو كرانچار كه زحمات زیادی برای پرسپولیس كشیده تشكر كنم و امیدوارم بتوانم راه او را ادامه بدهم. كرانچار استاد من است و من او را به عنوان یك مربی خیلی حرفه‌ای قبول دارم. هدف من از حضور در پرسپولیس خدمت به مردم و جوان‌هایی است كه این تیم را دوست دارند. همان طور كه پیش از این گفتم نمی‌خواستم حالا حالاها به فوتبال برگردم اما پس از صحبت‌هایی كه با كاشانی داشتم كه دو جلسه بیشتر طول نكشید به این نتیجه رسیدم كه در این تیم خدمت كنم.

زمانی که در تیم هرتابرلین آلمان حضور داشتم 3 سال با یکی از بازیکنان تیم که یونانی بود هم اتاق بودم و در تمامی این سه سال در تمامی اردوها، تمرینات و .... در کنار یکدیگر بودیم اما نه من از مبلغ قرارداد او چیزی متوجه شدم نه همبازی یونانی ام و تنها دلیل آن هم حرفه ای بودن بود.

در این نشست علی دایی با اشاره به روند انتخابش به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: دو جلسه با آقای کاشانی و سعیدلو برگزار کردیم و در موارد کلی به توافق رسیدیم تا پایان فصل آینده هدایت این تیم را برعهده بگیرم.

وی ادامه داد: می دانم کار سختی پیش رو دارم اما امیدوارم با کمک و حمایت هواداران، بازیکنان و مسئولان باشگاه به این مهم دست پیدا کنیم. هدف ما صعود به رده های بالاتر در جدول رده بندی و کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیاست.

وی گفت: در هفته‌های باقی مانده كارهای زیادی می‌توان انجام داد. البته من قولی به مدیریت باشگاه نداده‌ام چون در حرفه ما کار با قول دادن پیش نمی رود اما تمام تلاش خود را انجام می دهم تا در پایان فصل بتوانیم امتیازات بیشتری را كسب كنیم.

علی دایی سرمربی جدید پرسپولیس

دایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تکلیف کادر فنی و دستیاران شما در پرسپولیس چه می شود گفت: هنوز در موردانتخاب دستیارانم به نتیجه نهایی نرسیده ام. همه افرادی که از آنها نام برده می شود(رضا شاهرودی - جواد منافی ) بزرگان فوتبال ایران هستند اما هنوزدر مورد معرفی آنها به نتیجه نهایی نرسیده ام. طبیعی است باید با افرادی کار کنم که راحت باشیم. این را هم باید بگویم که دستیارانم حتما نباید پرسپولیسی باشند و این احتمال وجود دارد که از تیم رقیب هم دستیار انتخاب کنم.

وی در مورد مدت و مبلغ قراردادش نیز گفت: در هیچ کجای دنیا رقم قرارداد اعلام نمی شود اما در ایران تلاش می کنند مبلغ قرارداد را شفاف سازی کنند. بااین حال من مدیون پرسپولیس هستم و به خاطر این تیم بود كه به اروپا رفتم. و با این تیم قرارداد سفید امضا کرده ام.

بهترین گلزن جهان در همین راستا با نقل خاطره ای افزود: زمانی که در تیم هرتابرلین آلمان حضور داشتم 3 سال با یکی از بازیکنان تیم که یونانی بود هم اتاق بودم و در تمامی این سه سال در تمامی اردوها، تمرینات و .... در کنار یکدیگر بودیم اما نه من از مبلغ قرارداد او چیزی متوجه شدم نه همبازی یونانی ام و تنها دلیل آن هم حرفه ای بودن بود.

علی دایی با بیان اینکه امیدوار است رفتارش تا پایان فصل با خبرنگاران به همین منوال باشد تصریح کرد: این اتفاق به شرطی رخ خواهد داد که خبرنگاران سوالات فنی بپرسند و از پرداختن به حاشیه ها پرهیز کنند.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش که مشکل این تیم را چه می بینیدگفت: به هر حال پرسپولیس مجموعه خوبی دارد که تلفیق آنها به خوبی صورت نگرفت و نتوانست نتایج مورد نظر هواداران را بدست آورد. امیدوارم که این اتفاق صورت بگیرد و ما بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

علی دایی

دایی در پاسخ به این پرسش که در پایان فصل و در صورت ناکامی احتمالی تقصیرات را برگردن خواهیم گرفت یا آنرا به خوب نبستن تیم در ابتدای فصل ربط خواهید داد گفت: من تقصیر را گردن کسی نمی اندازم . با شناخت خوبی از پرسپولیس به این تیم آمده ام و تمام تلاشم را برای موفقیت انجام خواهم داد. با وجود اینکه ما بازیکنان خوبی در خط حمله داریم اما مشکلاتی در این پست وجود دارد که باید برطرف شود.

از علی دایی درباره كم حوصلگی طرفداران پرسپولیس نسبت به موفقیت تیم‌شان پرسیده شد كه او گفت: ما برای موفقیت تیم برنامه‌ریزی می‌كنیم و تمام توان‌مان را به كار می‌بندیم. همان طور بازیكنان و مدیریت باشگاه هم در این راستا حركت می‌كنند. معتقدم هواداران پرسپولیس به اندازه كافی حوصله لازم را دارند و در طول 90 دقیقه مسابقه از تیم‌شان حمایت می‌كنند. ضمن این كه ما سعی می‌كنیم نتایج لازم و درخور شان این تیم و نیز خواسته هوادارانش بگیریم.

دایی در پاسخ به این سوال كه چه سبكی از فوتبال را برای تیم پرسپولیس انتخاب خواهید كرد تصریح كرد: زمانی كه فوتبال بازی می‌كردم و در هر تیمی كه كار كردم همیشه فوتبال تهاجمی را دوست داشتم و تیم‌هایم را به بازی رو به جلو تشویق می‌كردم اما اكنون تیم‌ها بسیار به هم نزدیك شده‌اند و حتی در دیدار با تیمی از انتهای جدول هم الزاما از پیش برنده نخواهیم بود. پرسپولیس در این فصل فوتبالیست‌های بزرگی در خط حمله دارد ضمن اینكه برخی از هافبك‌های این تیم هم قابلیت فوروارد را دارند. شاید بتوانیم تا آخر فصل مشكل گلزنی پرسپولیس در خط حمله را حل كنیم.

حبیب کاشانی در کنار کریم باقری

کاشانی: پرسپولیس به خون تازه نیاز داشت

در ادامه حبیب کاشانی سرپرست باشگاه پرسپولیس نیز در جمع خبرنگاران گفت: بعد از بازی با صبای قم همه جوانب را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که پرسپولیس به خون تازه نیاز دارد. به همین خاطر با علی دایی وارد مذاکره شدیم و پس از جلسه ای که با آقای سعیدلو داشتیم روز دوشنبه قرارداد نهایی را به امضا رساندیم.

وی در مورد دلایل ناکامی کرانچار با پرسپولیس نیز گفت: ایشان مربی بزرگ و با اخلاقی هستند که تمام تلاششان را برای موفقیت پرسپولیس انجام دادند اما نتوانستند انتظارات ما و هواداران را برآورده کنند.

کاشان به ذکر مثالی در تکمیل صحبت هایش پرداخت و گفت: زمانی هست که شما قفل و کلید خوبی دارید اما یا قفل باز نمی شود یا کلید خراب است. در پرسپولیس هم قفل و کلید بهم نمی خورد و وقتی دیدیم قفل بازیکنان با حضور کرانچار باز نمی شود تصمیم گرفتیم کلید را عوض کنیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد انتخاب اعضای هیئت مدیره این باشگاه نیز گفت: آقای سعیدلو به عنوان رئیس مجمع تصمیم گیرنده اصلی در این مورد هستند و با وجود اینکه مشورت هایی در این زمینه صورت گرفته است اما نمی دانم چه زمانی هیئت مدیره معرفی خواهد شد.

براساس صحبتی که با مدیربرنامه های کانادایی حوار داشته ام قرار است طی دو روز آینده به ایران بیاید ودر تمرینات پرسپولیس شرکت کند. متاسفانه در این مورد برخی ها از یک بازیکن خاطی خارجی حمایت کردند که اتفاق درستی نبود.

وی با انتقاد از غیبت محمود خوردبین در نشست خبری و مراسم معارفه علی دایی گفت: ایشان باید در این مراسم حضور پیدا می کرد اما نمی دانم چرا نیامدند. اجازه بدهید در مورد این غیبت از ایشان سوال کنم و نتیجه را اعلام کنم. با این حال ما در پرسپولیس با هیچکس تعارف نداریم و هر کس نمی تواند با این شرایط کار کند می تواند تصمیم دیگری بگیرد.

کاشانی سرپرست باشگاه پرسپولیس

حبیب کاشانی در پاسخ به این پرسش که چرا قرارداد علی دایی یکسال و نیم است گفت: حضور دایی با نظر آقای سعیدلو است و قطعا هیئت مدیره ای هم که می آید تابع نظر آقای سعیدلو است. بنابراین برای ساختن پرسپولیس نیاز به ثبات سرمربی داریم و امیدوارم دایی بتواند به این خواسته ما جامه عمل بپوشاند.

وی در مورد وضعیت ملامحمد نیز گفت: متاسفانه این بازیکن عراقی برخلاف رفتار و اخلاق حرفه ای عمل کرده است و در شرایطی که مبلغ مورد توافقش را نیز دریافت کرده است اما غیبت های طولانی در تمرینات داشته و مصاحبه های دروغ و غیرواقع نیز علیه مدیریت باشگاه انجام داده که بنده از وی، مدیر برنامه هایش و روزنامه ای که این مصاحبه را چاپ کرده شکایت کرده ام.

کاشانی خاطرنشان کرد: براساس صحبتی که با مدیربرنامه های کانادایی وی داشته ام قرار است طی دو روز آینده به ایران بیاید ودر تمرینات پرسپولیس شرکت کند. متاسفانه در این مورد برخی ها از یک بازیکن خاطی خارجی حمایت کردند که اتفاق درستی نبود.

تبیان- رضا سیگاری