تبیان، دستیار زندگی
تهران" حضور فردی به نام ابراهیم طالبی در روی نیمکت مربی گری تیم استقلال تا کنون بحث و سر و صدای زیادی داشته است . من اولین بار او را در اردوی تیم ملی ، در زمان بازی های مقدماتی 98 فرانسه در خوابگاه انقلاب دیدم و بعداً...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"مصاحبه اختصاصی و تلفنی بخش ورزشی سایت تبیان با ابراهیم طالبی مربی و مترجم استقلال تهران"

حضور فردی به نام ابراهیم طالبی در روی نیمکت مربی گری تیم استقلال تا کنون بحث و سر و صدای زیادی داشته است . من اولین بار او را در اردوی تیم ملی ، در زمان بازی های مقدماتی 98 فرانسه در خوابگاه انقلاب دیدم و بعداً پی بردم که او مسئول برنامه های خداداد، باقری و پاشازاده بوده است . طالبی برای اولین بار نیست که روی نیمکت استقلال می نشیند، به قول خودش در زمان حجازی و بعد از او به اتفاق زرینچه کمی با استقلال کار کرده است. حال اینکه طالبی کیست و چه مدارکی و دلایلی برای دفاع از خود دارد ، را می گذاریم به زمان و وقت آینده و در مصاحبه حضوری او در سایت به اتفاق کخ که خود او هم ابراز علاقه کرد ، تا میهمان ما باشد و دعوت ما را پذیرفت .اکنون توجه شما را به این مصاحبه اختصاصی جلب می نماییم:

آقای طالبی لطفاً در خصوص بازی با برق شیراز بگویید؟

ما قبل از بازی هم می دانستیم که بازی مشکلی با برق شیراز داریم ، چرا که آنها نه تنها تیم دست و پا بسته ای نیستند، بلکه تیم خوب وجوانی هستند که حتی در هفته اول لیگ ، تیم پیروزی به سختی وبه لطف داوری از سد این تیم گذشت، اما در کل استقلال خوب کار کرد، هر چند که از داوری بسیار ناراضی هستم ، اولاً آقای خسروی همیشه برای استقلال مغرضانه سوت زده و در این دیدار در صحنه هایی چون پنالتی، آفساید و خطا روی مؤمن زاده و اکبرپور به سختی دچار اشتباه بود و حتی با اخراج کخ ضعف خود را بیشتر کرد، آقای خسروی زبان آلمانی مسلط نیستند و اصلاً متوجه نشدند کخ چه می گوید که او را اخراج کند، کخ به خطا روی مؤمن زاده، یا آفساید مهاجم حریف اعتراض داشت ، من نمی دانم چرا خسروی کخ را که مربی مؤدب و خونسردی است ،اخراج کرد. او حتی در خصوص داوری های هفته های گذشته اظهار نظر نمی کرد، اما قضاوت خسروی بقدری پر اشکال بود، که صدای کخ هم درآمد.

آقای طالبی شاید کخ حرفی زده  باشد که آقای خسروی متوجه شده باشد؟

غیر ممکن است خسروی آلمانی بلد باشد، تازه کخ حرفی به او نزد . من حدود 17 سال است با فرهنگ آلمانی زندگی کرده ام، آنها اصلاً حرف زشت و بدی ندارند، بسیار بندرت بی ادبی می کنند. بدترین توهین کخ به خسروی این بود که گفت یک طرفه قضاوت نکن . در مورد آفساید و خطا روی مؤمن زاده و اکبرپور تأکید داشت که باید دروازه بان اخراج می شد. در ضمن خطای فکری درست نبود و بیرون از8 1 قدم بود ، البته من دوباره فیلم را خواهم دید.

آقای طالبی در خصوص لحظات بعد از اخراج کخ توضیح بدهید؟

بله شرایط و لحظات سختی بود البته من با کخ خیلی نتوانستم کمک بگیرم و ارتباط برقرار کنم و تعویض ها را خودم انجام دادم که خوشبختانه مؤفقیت آمیزبود هر چند که نظرم هماهنگ با کخ بود و بچه ها زحمت کشیدند.

آقای طالبی اگر مایلید در خصوص مصاحبه ستار همدانی و اظهار نظرش در مورد شما و افشاگری او صحبت کنید ؟

اولاً او بسیار بی ادبانه صحبت کرده ، من امروز وکیل گرفتم و از او شکایت کردم ، تا او را در دادگاه ببینم . این آقا با همه مشکل داشته ، در زمان آقای پورحیدری با ایشان اختلاف پیدا کرد، آقای فتح الله زاده مجبور شد او را به دبی منتقل کند، در آنجا هم مشکل ساز شد و با ماچالا مربی تیم اماراتی خود اختلاف نظر پیدا کرد ، حتی در آنجا هم رعایت خیلی مسایل را نمی کرد که فعلاً عنوان نمی کنم ، او ماچالا را هم خراب کرد، اصلاً من برای صحبت های ستار ارزشی قایل نیستم، این آقا بازیکن مطرح و خوش سابقه ای نبوده و در حدی نیست که مرا زیر سوال ببرد.

مشکل شما با ستار یا او با شما از کجا شروع شد؟

ببینید من دفعه اولم نیست که روی نیمکت استقلال یا تیم هایی نظیر او می نشینم ، من درزمان حجازی ، بعد از او، یا همین اواخر با قلعه نویی در استقلال و با کخ در لورکوزن آلمان کار کرده ام. مدرک مربیگری از کلاس های آلمانی دارم . من اولین اسپانسر خارجی را درجام جهانی برای ایران و تیم ملی هماهنگ کردم و ایران از محصولات پوما استفاده کرد ، مبلغ قابل توجهی برای فدراسیون، مبلغی برای بچه ها و نفری 10 جفت کفش برای آنها گرفتم . من عاشق همکاری و کار کردن با استقلال و فوتبال وطن خویش هستم ، هر خدمتی از دستم برآید، انجام می دهم ، با ستار هم هیچ مشکلی نبود، حدوداً 4 سال است که او را می شناسم ، اما رستمی را 5-4 ماه است می شناسم ، پس من ازستار انتظار نداشتم . دراوایل که کخ به تهران آمده بود و میهمان منزل او بودیم ، ستار خیلی حرف زد و گفت کلی برنامه و انگیزه دارد ، قصد دارد با کخ به روزهای اوجش برگردد. اما او فقط حرف زد ، با 15 کیلو اضافه وزن و شکمی خنده دار برای یک فوتبالیست ، به همراه رباطی پاره از نقطه پا و مصدوم قصد داشت من و کخ را با چرب زبانی فریب دهد و به ترکیب تیم تحمیل کند، او حتی از تک تک بازیکنان برای کخ بد گفت ، آنها را متهم به باند بازی و مافیایی کرد و گفت زرینچه این چنین است و آنچنان . خلاصه کلی طول کشید تا من حرفهای ستار را از ذهن کخ پاک کردم، اما ببین آقای بابایی در تیم کخ ، اسم و رسم بازی نمی کند، ما تا به حال موسوی، دین محمدی ، بختیاری زاده و سامره را تنبیه کرده ایم و آنها به اشتباه خود پی بردند. در تیم ما نظم حرف اول را می زند ، هر کس آماده باشد به زمین می رود، فرقی ندارد ستار باشد یا رستمی که تازه آمده . اینجا بود که ستار دید جایی برای همدانی نا آماده نیست و سعی کرد با جوسازی و بهانه گیری افکار عمومی و تماشاگران را به سوی خود جلب کند، ولی مطمئن باشید او مؤفق نخواهد شد و باید در رفتار خود تجدید نظر کند.

آقای طالبی آیا این شایعه حقیت دارد که شما از باشگاه استقلال 200 میلیون طلب دارید؟

خیر . من از باشگاه طلبی ندارم، اما خودم را بدهکار فوتبال ایران و استقلال می دانم . فقط لطف خدای بزرگ بوده که مرا به اینجا رسانده و از خدا ممنون و متشکرم که لطفش را شامل من کرده است. من عاشق کار و فوتبال هستم و با عشق به کارم ادامه می دهم.

آقای طالبی اگر در پایان حرفی دارید بگویید؟

ان شاءالله در اولین فرصت برای معرفی ، دفاع از خود و مصاحبه به اتفاق کخ به سایت شما خواهم آمد ، تا بیشتر صحبت کنیم. شنیدم سایت شما بینند گان نسبتاً زیادی دارد . با تشکر از شما به امید دیدار.

پس بزودی منتظر مصاحبه حضوری ما ( بخش ورزشی تبیان) با کخ و ابراهیم طالبی مربیان تیم استقلال باشید.