تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال کشورمان در شرایطی عصر امروز در نخستین دیدار خود در تورنمنت چهارجانبه قطر به مصاف تیم میزبان می‌رود که ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران-قطر محک جدی برای قطبی

ایران - مالی محک جدی برای قطبی

تیم ملی فوتبال کشورمان در شرایطی عصر امروز (دوشنبه)در نخستین دیدار خود در تورنمنت چهارجانبه قطر به مصاف تیم میزبان می‌رود که این پیکارها می تواند سنگ محک جدی برای افشین قطبی و تصمیم‌گیری در مورد ادامه فعالیت وی در تیم ملی ایران باشد.

به نقل از مهر، پس از آنکه تیم ملی فوتبال ایران نتوانست با هدایت افشین قطبی به رقابت‌های فوتبال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی راه پیدا کند، اما و اگرهای فراوانی در مورد نحوه و شرایط ادامه همکاری این مربی با فوتبال ایران مطرح شد و در نهایت فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسید که همکاری‌اش با قطبی را برای رسیدن به جام ملت‌های 2011 آسیا ادامه دهد.

اما شکست برابر اردن در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا تا حدود بسیار زیادی خود فدراسیون فوتبال را هم در تصمیمی که از قبل گرفته بود مردد کرد تا موقعیت قطبی در تیم ملی متزلزل شود. با این حال هنوز اظهارنظر رسمی در مورد ادامه همکاری قطعی قطبی با تیم ملی صورت نگرفته است و باید منتظر اتفاقات تورنمنت قطر بود.

قطعا نتیجه نهایی این تورنمنت چه با قهرمانی ایران به پایان برسد و چه به ناکامی تیم کشورمان بیانجامد، برای فوتبال ایران مثبت خواهد بود چرا که تکلیف همکاری قطبی با تیم ملی مشخص می شود. قهرمانی در این تورنمنت که تیم‌های قابل اعتنایی در آن حضور دارند، می تواند اهالی فوتبال را به آینده تیم ملی امیدوار کند و ناکامی نیز تکلیف قطبی را مشخص خواهد کرد!

ایران - مالی محک جدی برای قطبی

به هر حال تیم ملی ایران با ترکیبی از بازیکنان جوان و آینده‌دار لیگ ایران و چند بازیکن شاغل در لیگ‌های خارجی بدون چند مهره ثابت و تاثیرگذار از عصر دوشنبه رقابت‌های خود را در قطر آغاز می کند. دیدار با قطر که میزبان این مسابقات است و کره شمالی که به جام جهانی صعود کرده است و مالی که با همه ستاره‌هایش به دوحه آمده است محک بسیار مناسبی برای شاگردان افشین قطبی خواهد بود.

همچنین این تورنمنت یکشنبه شب با برگزاری یک دیدار بین تیم های ملی کره شمالی و مالی در ورزشگاه سحیم بن حمد شهر دوحه آغاز شد که طی آن نماینده آسیا حریف پرقدرت آفریقایی خود را شکست داد.

تک گل پیروزی بخش کره شمالی در این بازی را هونگ یونگ جو در دقیقه 54 به ثمر رساند و باعث شد این تیم در پایان روز نخست تورنمنت قطر صدرنشین جدول رده بندی شود.

امروز در دومین روز مسابقات، تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه سحیم بن حمد شهر دوحه مقابل تیم ملی قطر صف آرایی خواهد کرد.

- برنامه مسابقات فوتبال تورنمنت چهارجانبه قطر به شرح زیر است:

دوشنبه - 7/10/88

* قطر - ایران، ساعت 18

چهارشنبه - 9/10/88

* مالی - ایران، ساعت 16:30

* قطر - کره شمالی، ساعت 18:45

شنبه - 12/10/88

* قطر - مالی، ساعت 16:30

* ایران - کره شمالی، ساعت 18:45

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری