تبیان، دستیار زندگی
تامین اعتبار برای ساخت 13 كتابخانه مركز شهرستان و نیز ساخت و تجهیز 9 كتابخانه در شهرهای فاقد كتابخانه(دارای كتابخانه استیجاری یا شهرهای جدید نیازمند به كتابخانه مستقل) در شهرستانهای استان فارس، از مصوبه‌های جلسه كارگروه فرهنگ و هنر هیات دولت در سومین سفر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمام شهرستان‌هاي فارس صاحب كتابخانه مركزي مي‌شوند
کتابخانه

تامين اعتبار براي ساخت 13 كتابخانه مركز شهرستان و نيز ساخت و تجهيز 9 كتابخانه در شهرهاي فاقد كتابخانه(داراي كتابخانه استيجاري يا شهرهاي جديد نيازمند به كتابخانه مستقل) در شهرستانهاي استان فارس، از مصوبه‌هاي جلسه كارگروه فرهنگ و هنر هيات دولت در سومين سفر استاني بود. همچنين، تجهيز 30 كتابخانه به امكانات موردنياز و فناوري اطلاعات تصويب شد.

مديركل كتابخانه‌هاي استان فارس به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: پيش از اين سفر، از سوي اين اداره كل پيشنهاد ساخت كتابخانه در شهرهاي فاقد كتابخانه و ساخت كتابخانه مركزي شهرستان‌ها مطرح شده بود كه خوشبختانه اين دو طرح به تصويب رسيد. همچنين در نخستين روز سفر استاني هيات دولت به فارس، با حضور عبدالرضا شيخ‌الاسلامي، وزير كار و امور اجتماعي، كلنگ ساخت كتابخانه مركزي لارستان به زمين نشست.

صغري بابايي افزود: اين كتابخانه مركزي با زيربناي 2000 متر مربع، بخش‌هاي مختلف مرجع، كودك و نوجوان، اينترنت و سالن اجتماعات را شامل مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: در دومين سفر استاني هيات دولت به استان فارس كه ارديبهشت ماه امسال انجام شد، تكميل و تجهيز نخستين كتابخانه در 14 شهر و نيز ساخت كتابخانه در شهرهاي داراي كتابخانه فرسوده به تصويب رسيده بود.

اختصاص يك درصد از اعتبارهاي عمراني و جاري همه دستگاه‌هاي اجرايي استان براي فعاليت‌هاي فرهنگي از جمله كتاب و كتابخواني، تجهيز دو كتابخانه «رييسي» شيراز و «خاوران » جهرم و نيز تزريق 300 هزار نسخه كتاب به كتابخانه‌هاي استان، از ديگر مصوبه‌هاي اين سفر بود.