تبیان، دستیار زندگی
به توصیه یک دندان پزشک کودکان، قبل از اینکه کودک دندان در بیاورد باید بعد از هر وعده مصرف شیر، لثه های کودک را به وسیله...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سلامت دهان و دندان کودک

دندان کودک

به توصیه یک دندان پزشک کودکان، قبل از اینکه کودک دندان در بیاورد باید بعد از هر  وعده مصرف شیر، لثه های کودک را به وسیله یک دستمال نرم و مرطوب تمیز کرد.

دکتر امینی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا واحد علوم پزشکی ایران، گفت: هم چنین بعد از رویش دندان‌ها تا سن سه سالگی، دندان ‌های کودک باید توسط یکی از والدین به وسیله مسواک نرم و آب تمیز شود.

وی تاکید کرد: مهم ترین مساله ای که سلامت دهان و دندان کودک را تهدید می ‌کند، سلامت مادران باردار در زمان بارداری است زیرا مراقبت از دندان ها در این دوران بسیار حائز اهمیت است و به محض اطلاع از بارداری باید به دندانپزشک مراجعه کرد.

کودک

دکتر امینی در خصوص این که اگر کودکی فاقد پوسیدگی دندان باشد چه

نیازی به ویزیت دندانپزشکی به میزان 2 بار در سال دارد، گفت: معاینات منظم دندانپزشکی به کودک شما کمک می کند که همیشه دندان‌های سالم داشته باشد.

این دندانپزشک کودکان تصریح کرد: تمیز کردن دندان کودک بعد از هر وعده غذایی باعث می شود خرده های مواد غذایی از لا به لای دندان ها برداشته شود و همچنین تحریکات  لثه و عامل ایجاد کننده پوسیدگی دندان برطرف شود.

*مطالب مرتبط:

با دندان اضافی چه کنیم؟

مراقبت از دندان های کودک

نکاتی درباره دندان‌های شیری

فضا نگهدارنده‌ به ‌جای دندان‌ شیری

مراقبت از دندان کودک مدرسه ای

تغذیه و دندان های سالم کودک

نیش زدن مرواریدهای نوزادی

دندان های كوچك، اما مهم

آیا دندان‌های شیری مهم‌اند؟

درمان دندان های فاصله دار

بهترین سن ارتودنسی : 7 تا 12 سالگی

آشنایی با انواع دندان ها

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.