تبیان، دستیار زندگی
دارنده جایزه ویژه بیوتکنولوژی مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری های ژنو که تنها 16 سال سن دارد، گفت : کسی باور نمی کرد، نوجوان شانزده ساله ای از ایران بتواند برترین جایزه بیوتکنولوژی مسابقات را کسب نماید و حتی در موقع اهداء جو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کسی باور نمی کرد، نوجوان شانزده ساله ای از ایران بتواند برترین جایزه بیوتکنولوژی را کسب نماید


دارنده جایزه ویژه بیوتکنولوژی مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری های ژنو که تنها 16 سال سن دارد، گفت : کسی باور نمی کرد، نوجوان شانزده ساله ای از ایران بتواند برترین جایزه بیوتکنولوژی مسابقات را کسب نماید و حتی در موقع اهداء جوایز همه حضار در تعجب بودند.

رضا کهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه و دانشگاه "مهر"، افزود : ارائه روش جدید باروری ابرها (باران مصنوعی)، عنوان طرحی بود که در مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری های ژنو ارائه کردم که توانستم بر اساس این طرح مدال نقره مسابقات و جایزه ویژه این مسابقات در بخش بیوتکنولوژی را کسب نمایم.

وی که تنها 16 سال دارد و در دوره دبیرستان در شهرستان هشترود مشغول به تحصیل می باشد، تصریح کرد : هنگامی که گوینده مراسم اهدای جوایز اعلام کرد نوجوان 16 ساله ایرانی موفق به دریافت جایزه ویژه بیوتکنولوژی شده است، حضار تعجب کردند و باور نمی کردند نوجوان شانزده ساله ای از ایران بتواند برترین جایزه بیوتکنولوژی را کسب نماید.

این دانش آموز مخترع یادآور شد : در هنگام برگزاری این همایش افراد زیادی از کشورهای گوناگون پیشنهاد ادامه تحصیل یا همکاری به ما می دادند و مصر بودند با ما ارتباط برقرار کنند.

منبع " خبرگزاری مهر "