تبیان، دستیار زندگی
ن ، سرزمین صلح نمایشگاه فرهنگی ایران در دوشنبه اثر عکاس نیشابوری در جشنواره اسپانیا تاریخچه عمارت و باغ مسعودیه ایران نخستین جشنواره ایران ، سرزمین صلح تهران – از 26 آذر جشنواره " ایران سرزمین صلح " ، در نگارخانه فر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین جشنواره ایران ، سرزمین صلح

تهران – از 26 آذر جشنواره " ایران سرزمین صلح " ، در نگارخانه فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود .

به گزارش واحد مرکزی خبر ، روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران با اعلام این خبر گفت : این جشنواره به همت انجمن ایران سرزمین صلح ، مرکز ملی گفتگوی تمدن ها ، جمعیت هلال احمر ایران و بنیاد آفرینش های هنری نیاوران برگزار می شود.

در بخش جنبی این نمایشگاه ، آثار کاریکاتور در محل خانه کاریکاتور ایران به نمایش درمی آید همچنین طرحی با نام نسل صلح برای کودکان به منظور مشارکت کودکان  با همکاری سازمان بهزیستی کشور برگزار می شود.

این نمایشگاه تا 10 دی ماه سال جاری  در نگارخانه فرهنگسرای نیاوران ، همه روزه از ساعت 10 تا 19 و روزهای جمعه از ساعت 14 تا 19 پذیرای بازدید کنندگان است.

نمایشگاه فرهنگی ایران در دوشنبه

دوشنبه – سفیر ایران در تاجیکستان دیروز از نمایشگاه فرهنگی کشورمان در "دوشنبه" دیدن کرد .

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای " پارسا " ابراز امیدواری کرد ، نمایشگاه فرهنگی – هنری ایران در شهر دوشنبه بتواند بخشی از نیازهای مردم این کشور را برای آشنایی با فرهنگ ایرانی برآورده کند . نمایشگاه فرهنگی – هنری ایران با عنوان " یاد یار" ، روز شنبه با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزیر فرهنگ – تاجیکستان در شهر دوشنبه پایتخت این کشور گشایش یافت.

اثر عکاس نیشابوری در جشنواره اسپانیا

تهران – اثر هنری یک دختر عکاس جوان نیشابوری به سی امین جشنواره بین المللی عکس اسپانیا راه یافت.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ، سرپرست انجمن سینمای جوان نیشابور گفت : در این جشنواره که زمستان هر سال در مادرید برگزار می شود ، عکاسان برجسته جهان ضمن ارائه جدیدترین آثار هنری خود با هم رقابت می کنند.

به گفته وی از میان آثار ارسالی از سوی آژانس عکس انجمن سینمای جوانان کشور ، اثر "تکتم استیلایی" از هنرجویان انجمن سینمای جوان نیشابور ، در بخش آزاد این جشنواره پذیرفته شده است .

"تکتم استیلایی" در سال 1360 در شهر نیشابور متولد و فعالیت هنری خود را از 17 سالگی آغاز کرده ف وی تاکنون در شش نمایشگاه انفرادی و گروهی آثارش را در معرض دید عموم قرار داده است .

ماه گذشته نیز آثار هنری دو عکاس نیشابوری در جشنواه بین المللی عکس فرانسه به نمایش در آمد.

تاریخچه عمارت و باغ مسعودیه ایران

تهران – عمارت مسعودیه از جمله بناهای تاریخی به جا مانده از دوران قاجار ، مرمت و بازسازی می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، مدیر مرمت این بنا با اعلام این خبر گفت : کار باز سازی این بنا که از سال 1378 آغاز شده شامل 2 بخش مرمت تزیینات و سازه ای است که تا سال 1385 به پایان می رسد .

وی افزود: قرار است در جلوی این عمارت ، باغی  مشابه باغ اصلی باز سازی شود و سازمان میراث فرهنگی کشور در این عمارت قرار بگیرد.

وی گفت این عمارت به دستور مسعود میرزا پسر بزرگ ناصر الدین شاه ، ملقب به ظل السلطان در سال 1295 هجری قمری ساخته شده و از جمله کاخ هایی است که خارج از کاخ های سلطنتی و به عنوان مقر درجه دوم حکومت ، یعنی در محله دولت نشین شهر ناصریه تهران قدیم بنا شده است.

ساختمان اصلی این بنا از 2 بخش اندرونی و بیرونی تشکیل می شده ، ولی آنچه امروز از عمارت مسعودیه باقی مانده ، بخش بیرونی در مساحتی حدود 9000 متر مربع شامل عمارت سردر کالسکه رو ، سردر اصلی ، عمارت مشیر الملکی و عمارت حاج سید جوادی ، سفره خانه ، حوضخانه ، آبدارخانه ، عمارت دیوانخانه و ساختمان اصلی است که اکنون قسمتهای از آن مرمت شده است .

عمارت و باغ مسعودیه که در دی ماه سال  1377 در فهرست آثار ملی استان تهران به ثبت رسیده ، در خیابان اکباتان ، میدان بهارستان تهران است .

این بنا از آن زمان تاکنون به ترتیب دیوانخانه ، مقر وزارت معارف ، اوقاف ، وزارت فرهنگ و وزارت آموزش و پرورش ( 1302 تا 1377 ) بوده است .