تبیان، دستیار زندگی
محمدعلی كشاورز: رضا ارحام صدر، بهترین آكتور كمدی سینما و تئاتر ایران است...اکبر عبدی، اوایل کارش خوب بود... بقیه فقط ادا در می آورند.. . ما هنوز معنی طنز و كمدی را نمی‌دانیم و فیلم‌هایی كه به این عنوان ساخته می‌شود بیشتر ل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محمد علی کشاورز از طنز می گوید


محمدعلی كشاورز: رضا ارحام صدر، بهترین آكتور كمدی سینما و تئاتر ایران است...اکبر عبدی، اوایل کارش خوب بود... بقیه فقط ادا در می آورند...

ما هنوز معنی طنز و كمدی را نمی‌دانیم و فیلم‌هایی كه به این عنوان ساخته می‌شود بیشتر لودگی است.

ایسنا- ضمن بیان این مطلب گفت: فیلم سازان ما باید ژانرهای مختلف كمدی را بشناسند،‌كمدی انواع و اقسام دارد كه در ایران درست به آن پرداخته نمی‌شود.

وی با اشاره به رضا ارحام صدر، این بازیگر را بهترین آكتور كمدی در سینما و تئاتر ایران خواند و اظهار داشت:‌این بازیگر طنز را بلد بود و مسائل اجتماعی را فی‌البداهه در این قالب مطرح می‌كرد و بسیار هم تأثیرگذار بود كه تاكنون نظیرش به وجود نیامده است.

وی افزود: اكبر عبدی هم در ابتدای بازیگریش كارهای خوبی ارائه كرد اما فاقد آن پشتوانه علمی لازم بود.

در واقع بازی كردن در فیلم كمدی بسیار مشکل است و آدم خودش را می خواهد .

این بازیگر با اشاره به فیلم‌های سینمای كمدی در سالهای اخیر گفت: من یكسری از این كارها را دیدم كه بیشتر ادا و اصول بود و سعی داشتند با شكلك درآوردن و تقلید، مردم را بتوانند بخندانند كه به اعتقاد من اینها كمدی نیستند.

شایان ذكر است در كارنامه بازیگری كشاورز آثاری چون آقای هالو، دایی جان ناپلئون، جعفرخان از فرنگ برگشته، مردی كه موش شد، ناصرالدین شاه، آكتور سینما، سلطان و شبان، كفش‌های میرزانوروز، یك مرد یك خرس و روزی كه خواستگار آمد از این ژانر به چشم می‌خورد.

كشاورز از میان كارهایش به ناصرالدین شاه آكتور سینما اشاره كرد و یاد آور شد: مخملباف در این فیلم وضع اجتماعی آن زمان را به صورت طنز مطرح می‌كند كه به اعتقاد من یك فیلم طنز خوب بود.