تبیان، دستیار زندگی
روایت تاریخی و بررسی موقعیت جغرافیای كربلا و تغییرات آن در طول دوران، در كتابی با نام «اینجا كربلاست» به قلم سید مجتبی بحرینی به رشته تحریر درآمده است و تا پایان امسال از سوی انتشارات«یوسف زهرا (ع)» مشهد منتشر می‌شود._
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«اينجا كربلاست»بحريني چاپ شد

روايت تاريخي و بررسي موقعيت جغرافياي كربلا و تغييرات آن در طول دوران، در كتابي با نام «اينجا كربلاست» به قلم سيد مجتبي بحريني به رشته تحرير درآمده است و تا پايان امسال از سوي انتشارات«يوسف زهرا (ع)» مشهد منتشر مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،در اين كتاب، نويسنده به روايت تاريخي و جغرافياي كربلا و تمامي زيارتگاه‌هاي اين شهر مي‌پردازد و زيارت‌نامه هريك از قبور را در كنار آن ذكر مي‌كند.

اين روايت تاريخي نگاهي به تاريخ كشور عراق بعد از واقعه كربلا تا قبل از روي كار آمدن دولت بعث عراق دارد و در پايان آن روايتي از مقتل‌ها و اشعار در طي دوران‌ها در آن ذكر شده است.

محمدتقي واحديان، مدير نشر يوسف زهرا(ع) هدف نويسنده از تاليف اين كتاب را معرفي پيشينه كربلا ذكر كرد و گفت: اين كتاب كمك مي‌كند كساني ‌كه تاكنون به زيارت امام حسين (ع )مشرف نشده‌اند، اطلاعات جامعي از اين مكان مقدس بدست آورند و به راحتي به زيارت‌نامه هر يك از قبور دسترسي داشته باشند.

وي ادامه داد: اين كتاب علاوه بر گروه بزرگسال براي نوجوانان نيز قابل استفاده است، زيرا سبك كتاب به شيوهاي داستاني تاليف شده و راوي اين كتاب نيز معلمي است كه‌ بارها به اين به سفر روحاني مشرف شده و اين بار به همراه شاگردش به اين سفر مي‌رود و تمامي سوالاتي كه براي فرد در هنگام سفر پيش مي‌آيد را پاسخ مي‌دهد. اين كتاب به فردي كه عازم كربلاست كمك مي‌كند تا با اطلاعات بيشتري به اين مكان مقدس سفر كند و از اطلاعات آن به ‌عنوان سفرنامه بهره بگيرد.

چاپ نخست «اينجا كربلاست» در شمارگان 2000 نسخه، 320 صفحه رقعي و قيمت 150000 ريال تا پايان امسال منتشر و روانه بازار نشر خواهد شد.