تبیان، دستیار زندگی
بدن پلاتیپوس پوشیده از سه لایه ی خز ضخیم و قهوه ای رنگ است. پلاتیپوس ها کنار رودخانه ها و دریاچه های شرق استرالیا زندگی می کنند. آن ها از کرم ها و حیوانات کوچک دیگری که در آب زندگی می کنند،تغذیه می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پلاتیپوس بی دندان
پلاتیپوس

بدن پلاتیپوس پوشیده از سه لایه ی خز ضخیم و قهوه ای رنگ است.

پلاتیپوس ها کنار رودخانه ها و دریاچه های شرق استرالیا زندگی می کنند.

آن ها از کرم ها و حیوانات کوچک دیگری که در آب زندگی می کنند،تغذیه می کنند.

پلاتیپوس

پلاتیپوس ها پاهایی پرده دار،منقاری شبیه به اردک و دمی شبیه به سگ آبی دارند.

پلاتیپوس ها پستاندارند اما تخم می گذارند.تنها دو پستاندار در جهان اینگونه می باشند.

پلاتیپوس ها منقار چرمی دارند که شبیه به منقار اردک است.پوشش بدن این حیوان خز است  و دمی شبیه به سگ آبی دارد.این حیوان از پاهای پرده دار خود برای شنا و از چنگال هایش برای حفر کردن لانه های زیرزمینی استفاده می کند.پلاتیپوس های ماده تخم می گذارند و هنگامی که بچه هایشان از تخم بیرون آمدند،به آن ها شیر می دهند.

پلاتیپوس ها از پاهای پرده دار و دم های پهن 12 سانتی متری خود برای شنا استفاده می کنند.این حیوان به هنگام شنا چشم های خود را می بندد.آن ها اغلب قبل از طلوع آفتاب و چند ساعت قبل از غروب خورشید به دنبال غذا می گردند.این حیوان از جانوران موجود در رودخانه ها و دریاچه ها تغذیه می کند.آن ها شکار خود را به کمک عصب های خاصی که روی منقار چرمی آن ها قرار دارد،پیدا می کنند.

پلاتیپوس

پلاتیپوس ها دندان ندارند.طول بدن این حیوان بیش از 45 سانتی متر و وزنش 3/2 کیلوگرم است.جنس مذکر این حیوان بزرگتر از جنس مونثش می باشد. پلاتیپوس های مذکر سیخک های تیزی پشت قوزک پاهای عقبی خود دارند.این سیخک ها به غده های سمی ارتباط دارند. پلاتیپوس ها از این غده های سمی برای حمایت خود در مقابل دیگر حیوانات استفاده می کنند.

پلاتیپوس

این حیوان از پاهای پرده دار خود برای شنا استفاده می کند،اما در خشکی پرده ها زیر پاها جمع می شود و در عوض چند پنجه برای حفر لانه های زیرزمینی نمایان می شود. طول بعضی از این لانه ها حدود 25 متر است.هر پلاتیپوس یک لانه ی زیرزمینی برای خودش دارد.

ترجمه:نعیمه درویشی

تنظیم:بخش کودک و نوجوان

***********************************************

مطالب مرتبط

پستانداران شب پرواز

آکسولوتل ها،ماهی های پادار

جانوری ده پا

درازترین جانور دنیا

خرس، بزرگ‏ترین جانور گوشتخوار

پاندای قرمز

تیزپای کوهستان

شکارچیان ماهر

قورباغه ی شیشه ای

راه راه های خطرناک

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.