تبیان، دستیار زندگی
بهتر است به جای هرماه یا هر سه ماه، هر شش ماه یك بار دكور منزل را تغییر دهند اما خوب است این تغییرات طوری باشد كه پس از دیدن هر روزه آن خسته نشوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرگرمی خانم های خانه دار

دکوراسیون

كدبانوهای ایرانی زیادی هستند كه هر فصل یا حتی بعضی از آنها دوست دارند هرچند ماه یك بار دكوراسیون منازل خود را تغییر دهند و این مانند یك عادت ترك‌نشدنی برای آنان است. از این رو دوست دارند با روش‌های كم‌هزینه و البته خستگی كمتر، به این كار اقدام كنند. اما گاهی اوقات به واقع نمی‌‌دانند منزل‌شان را چگونه تزیین كنند، پس بهتر است به جای هرماه یا هر سه ماه، هر شش ماه یك بار دكور منزل را تغییر دهند اما خوب است این تغییرات طوری باشد كه پس از دیدن هر روزه آن خسته نشوند. مگر می‌‌شود هر ماه جای میز ناهارخوری و مبلمان را در اتاق پذیرایی تغییر داد، بنابراین باید تمركزتان را روی اجناس و اشیای جانبی اتاق پذیرایی متمركز كنید یعنی فقط هر فصل یك بار جای میز ناهارخوری و مبلمان را تغییر دهید البته سعی كنید اتاق‌تان را همیشه تمیز نگه دارید.

هر دو ماه یك بار، یك تابلوی شیك یا مجسمه یا گلدان جالب بخرید و به تزیین اتاق‌تان اضافه كنید به خصوص كه تابلوهای شیك، با خود نشاط و شادابی می‌‌آورند و از همه مهمتر به اتاق پذیرایی شخصیت می‌‌دهند. حال شاید بپرسید پس با تابلوهای قدیمی چه كنیم؟ آنها را به اتاقی دیگر ببرید و در اتاق خواب یا اتاق كارتان قرار بدهید. روش دیگر این است كه می‌‌توانید وسیله جدید هم نخرید بلكه جای تابلوها یا ساعت دیواری را تغییر دهید و جای گلدان‌ها و مجسمه‌ها را با هم عوض كنید تا برای تغییر كلی اتاق‌ها، زمان بیشتری داشته باشید و هرماه هم از این جابه‌جایی و تغییرات خسته نشوید.

یك تابلوی گران‌قیمت را كه از طرح آن لذت نمی‌‌برید، صرفا برای گران بودن آن نخرید. ببینید كه آیا خود و اعضای خانواده‌تان از نقاشی یا طرح آن لذت می‌‌برید یا نه، زیرا تنها شما و اعضای خانواده‌تان هستید كه می‌‌توانید تشخیص بدهید كه آیا یك اثر هنری بر محیط زندگی و خودتان، تاثیر مثبت می‌‌گذارد یا منفی.

اتاق خواب شما

در اتاق خواب از گیاهان خشك استفاده نكنید بلكه از گیاهان طبیعی استفاده كنید زیرا گیاهان شاداب، همیشه ایده خوبی برای شادابی و سرزندگی است. از گذاشتن مبلمان و اشیای زاویه‌دار در اتاق خواب خودداری كنید. زمانی كه می‌‌خواهید بخوابید، بهتر است روی آینه اتاق خواب پارچه بگذارید تا نور چراغ‌خواب را در اتاق منعكس نكند.نقش تابلو در دكور منزل بسیار مهم است، چه در اتاق خواب و چه در پذیرایی. هر شخصی بنا به سلیقه و نوع نگاه خود، تابلوها و آثار هنری را به شكل خاصی می‌‌بیند و آنها را تفسیر می‌‌كند. شاید چیزی كه در نظر یك نفر زیباست، برای دیگری زیبا نباشد از این رو در انتخاب تابلوها و آثار هنری كه می‌‌خواهید با آنها محل زندگی‌تان را تزیین كنید، به احساس درونی‌تان اعتماد كنید.

دکوراسیون

یك تابلوی گران‌قیمت را كه از طرح آن لذت نمی‌‌برید، صرفا برای گران بودن آن نخرید. ببینید كه آیا خود و اعضای خانواده‌تان از نقاشی یا طرح آن لذت می‌‌برید یا نه، زیرا تنها شما و اعضای خانواده‌تان هستید كه می‌‌توانید تشخیص بدهید كه آیا یك اثر هنری بر محیط زندگی و خودتان، تاثیر مثبت می‌‌گذارد یا منفی.  ضمنا قاب‌های چوبی نسبت به قاب‌های شیشه‌ای زیباتر هستند. نكته‌ای دیگر كه در مورد تابلوها باید به آن اشاره داشت این است كه تابلوهایی با رنگ تیره و تصویر كسل‌كننده را نباید در اتاق خواب یا اتاق بچه‌ها گذاشت. سعی كنید از تابلوهایی با موضوعات مثبت مثل كودكان خندان، طبیعت و همچنین مناظر آرام‌بخش كه تاثیر مثبتی روی روان انسان‌ها دارد، استفاده كنید.

خانواده سبز

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

چیدمانی نو در آشپزخانه

جایی برای در کنار هم بودن

فضایی دلنشین تر

مکان های مخفی را بشناسید

به شیوه ای نو بچینید

باز هم مشکل کمبود جا!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.