تبیان، دستیار زندگی
یکی از انواع موتورهای الکتریکی، موتور گیربکس دار می باشد. همان گونه که می دانید موتورهای الکتریکی معمولاً سرعت چرخش بالا و قدرت پایینی دارند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موتور گیربکس دار، قطعه ای پرکاربرد در پروژه ها

موتور گیربکس دار

دانش پژوهان عزیز، یکی از قطعه های پرکاربرد که در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد موتور گیربکس است که در زیر توضیحاتی در مورد آن ارائه می شود.

یکی از انواع موتورهای الکتریکی، موتور گیربکس دار می باشد. همان گونه که می دانید موتورهای الکتریکی معمولاً سرعت چرخش بالا و قدرت پایینی دارند.

موتور گیربکس دار

این خاصیت موتورهای الکتریکی می تواند در خیلی از موارد نیازهای مصرف کننده را رفع نماید ولی در برخی از کاربردها، ممکن است قدرت بالاتر و سرعت چرخش پایین تری مورد نیاز باشد. در این مواقع نمی توان از موتورهای الکتریکی عادی استفاده نمود و باید قدرت و سرعت چرخش آنها را به نحوی تنظیم نمود. بهترین راه برای افزایش قدرت و کاهش سرعت چرخش موتورهای الکتریکی، استفاد از گیربکس یا جعبه دنده می باشد.

موتور گیربکس دار

گیربکس قادر است قدرت چرخش را افزایش و سرعت آن را کاهش دهد. هر چه نرخ کاهش سرعت در گیربکس بیشتر شود، قدرت آن بالاتر خواهد رفت.

نرخ کاهش سرعت و افزایش قدرت گیربکس را می توان با تغییر سایز چرخ دنده های گیربکس تنظیم نمود.

موتور گیربکس دار

امروزه موتورهای گیربکس دار به صورت آماده و در مدل های مختلف در بازار موجود می باشند. ممکن است این مدل ها از لحاظ ظاهری برابر باشند، ولی گیربکس آن ها و سرعت چرخش آن ها با هم متفاوت خواهد بود. سرعت چرخش و قدرت یک موتور گیربکس دار معمولاً بر روی آن حک می شود.

موتور گیربکس دار

موتور گیربکس دار

موتور گیربکس دار

در فیلم مورد نظر نحوه عملکرد یک گیربکس را مشاهده می کنید.

برای تهیه موتورهای الکتریکی گیربکس دار می توان به فروشگاه های لوازم الکترونیکی مراجعه نمود. در تهران مرکز فروش این موتورها خیابان جمهوری، اطراف پل حافظ می باشد.

پاساژهای امجد، توکل و کوچه آلیک در اطراف پل حافظ محل مناسبی جهت تهیه این موتورها می باشد. در نقشه زیر محل این پاساژها را مشاهده می کنید.

آدرس فروشگاههای لوازم الکترونیکی

تهیه: پوریا میرعشقی

تنظیم: نسرین صادقی