تبیان، دستیار زندگی
همگام با به پایان رسیدن سال جهانی نجوم، پروژه صلح ستارگان قصد دارد در مركز علوم و ستاره شناسی تهران، مراسم اختتامیه این سال را در نزدیکی انقلاب زمستانی، برگزار کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پایان سال جهانی نجوم و آغازی برای صلح ستارگان

پوستر سال جهانی نجوم

همگام با به پایان رسیدن سال جهانی نجوم، پروژه صلح ستارگان قصد دارد در مركز علوم و ستاره شناسی تهران، مراسم اختتامیه این سال را در نزدیکی انقلاب زمستانی، برگزار کند.

یك سال پیش در چنین ایامی عده ای از منجمان آماتور ایرانی گرد هم جمع شدند و پایه های پروژه صلح ستارگان را كه بعدها به عنوان یكی از پروژه های ویژه سال جهانی نجوم انتخاب شد، ریختند و در شب یلدای 1387 آغاز این پروژه را به همراه آغاز سال جهانی نجوم جشن گرفتند.

اكنون 37 گروه از 28 كشور جهان عضو این پروژه شده اند. هدف اصلی پروژه صلح ستارگان ترویج علم نجوم و صلح میان انسانها است. گروههای عضو این پروژه در سراسر دنیا برنامه های رصدی مشتركی را در طی یك شب با كشورهای همسایه خود برگزار می كنند تا نشان دهند آسمان مرزی نمی شناسد و برای همه یكسان است. این پروژه با حمایت یونسکو و اتحادیه بین المللی نجوم در سال جهانی نجوم، با مشارکت سازمانها و نهادهای نجومی به صورت جهانی برگزار شد.

پس از گذشت یك سال اعضای صلح ستارگان قصد دارند مراسم اختتامیه سال جهانی نجوم را در نزدیکی شب یلدا برگزار کنند، اما این بار این مراسم دیگر اختتامیه پروژه صلح ستارگان نخواهد بود بلكه آغازی جدید برای آن است؛ چرا كه صلح و نجوم پایانی ندارند. در طی این مراسم كه به مناسبت شب یلدا برگزار می شود درباره صلح، نجوم و محیط زیست صحبت خواهد شد و همچنین گزارشی از فعالیتهای صلح ستارگان در یك سال گذشته ارائه خواهد شد.

جشن اختتامیه سال جهانی نجوم از طرف اعضای پروژه صلح ستارگان عصر روز یکشنبه مورخ 29/9/1388 از ساعت 17 الی 19 در سالن آسمان نمای مركز علوم و ستاره شناسی تهران به آدرس دزاشیب ، خیابان عمار، کوچه عرفات، پلاک 11 برگزار خواهد شد. ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

این برنامه با همکاری مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران و به همت انجمن صلح آسمانی برگزار می‌گردد.

http://nojumnews.com

تنظیم: نسرین صادقی