تبیان، دستیار زندگی
چهارشنبه شب، آنهایى كه پاى گیرنده هاى خود نشسته بودند تا بازى چلسى - بایرن مونیخ را از شبكه سوم سیما ببینند متوجه یك آگهى تبلیغاتى خارجى ثانیه هایى قبل از شروع بازى شدند. این آگهى كه تبلیغ »MASTER CARD« از معتبرترین كارت ها...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

MASTER CARD تحمیل شد!


چهارشنبه شب، آنهایى كه پاى گیرنده هاى خود نشسته بودند تا بازى چلسى - بایرن مونیخ را از شبكه سوم سیما ببینند متوجه یك آگهى تبلیغاتى خارجى ثانیه هایى قبل از شروع بازى شدند. این آگهى كه تبلیغ »MASTER CARD« از معتبرترین كارت هاى اعتبارى دنیا و از حامیان اصلى فیفا بود از آن جهت جلب توجه كرد كه تا پیش از این تبلیغى از این شركت در ایران نشده بود، هرچند نام آن براى ایرانیان بسیار آشنا است. از پخش این آگهى به نظر مى رسید كه صدا و سیماى ایران دخالت چندانى در این باره ندارد و پخش كننده خارجى اقدام به تبلیغ محصول كرده است، هرچند كه درصد كمى از بینندگان نیز گمان مى كردند ممكن است قراردادى میان این كمپانى و صدا و سیما تنظیم شده باشد.امتداد نگاه بینندگانى كه این آگهى، آنها را به میان تماشاچیان مى برد و سپس با اتصال دو دایره (نماد تماشاچى ها) نشان كمپانى »MASTER CARD« نمایان مى شد به سؤالى ختم مى شد كه واقعاً جریان چیست؟

آقازمانى، مدیر گروه ورزش شبكه سوم سیما، در این باره به خبرنگار ایران ورزشى مى گوید: »این تعهدى است كه سیما به شركتى كه این بازى ها را از آن خریدارى كرده، داده و بر اساس این تعهد ما باید این آگهى را پخش مى كردیم.» او ادامه مى دهد: »ما مدتى زیر بار نرفتیم و مقاومت كردیم اما فشار زیادى از طریق شركت فروشنده امتیاز بازى ها به ما وارد شد و سرانجام مجبور شدیم این آگهى را پخش كنیم.»

شركت فروشنده امتیاز پخش بازى هاى لیگ قهرمانان اروپا با اداره كل تأمین برنامه هاى خارجى قرارداد بسته است و هماهنگى هاى لازم از طریق این اداره صورت گرفته بود.به هر روى MASTER CARD با لطایف الحیل خود را روى صحنه تلویزیون ایران نمایان ساخت. بدون اینكه ریالى پرداخت كند.