تبیان، دستیار زندگی
ناهید رشید از انتشار كتاب «چگونه می‌توان دست خدا را بوسید؟» شامل حكایت‌های كوتاه درباره پاكسازی روح و روان از سوی انتشارات گلدار، خبر داد./
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه مي‌توان دست خدا را بوسيد؟

ناهيد رشيد از انتشار كتاب «چگونه مي‌توان دست خدا را بوسيد؟» شامل حكايت‌هاي كوتاه درباره پاكسازي روح و روان از سوي انتشارات گلدار، خبر داد.

نويسنده كتاب «چگونه مي‌توان دست خدا را بوسيد؟» در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: اين كتاب دربردارنده برخي از زندگي‌نامه‌هاي عرفاي ايراني و نيز تجارب شخصي من در حوزه، اخلاق، عرفان و روان‌شناسي است.

وي ادامه داد: در اين كتاب‌ مي‌خوانيم كه انسان به دنيا آمده است تا تنها بتواند در مقاطع سني مختلف، سير تكامل خود را طي كند، بلكه ما مي‌توانيم با دقت در جزئي‌ترين مسايل و موضوعات زندگيمان به خدا برسيم.

رشيد با بيان اين كه «برخي تصور مي‌كنند كه براي درك خدا بايد كارهاي سخت انجام دهند» اظهار داشت: اين در حالي است كه با نگاهي جامع به زندگي اطرافمان مي‌توان به بزرگي و بخشندگي خداوند رسيد. نمونه بارز آن، عارف حکیم مرحوم حاج میرزا احمد عابد نهاوندی معروف به «مرشد چلويي» است كه از مفاهيم ساده زندگي روزمره، به بزرگي و بخشندگي خداوند رسيد.

وي نگاه دقيق و موشكافانه به مسايل و موضوعات مختلف زندگي روزمره را سرآغاز اين تفاوت دانست و افزود: افراد در هر شغل و موقعيتي مي‌توانند اين مسير را در كوتاه‌ترين زمان ممكن طي كنند و نيازي به عبور از راه‌هاي سخت و صعب‌العبور نيست.

رشيد با اشاره به برخي از اين رويدادها و مفاهيم زندگي روزمره، گفت: تفكر و تعقل در حركت برگ‌ها، چاي و غذا خوردن، راه رفتن افراد يا عوض شدن رنگ چراغ راهنمايي و رانندگي، برخي از اين نمونه‌هايند كه در اين كتاب به تفصيل به آنها اشاره شده است.

وي با بيان اين كه روح و روان انسان‌ها براي تطهير شدن نيازمند محلول تطهيرند، يادآور شد: سختي‌ها و مشكلاتي كه در طول زندگي براي ما انسان‌ها پيش مي‌آيد، در حكم مايع‌هاي تطهيركننده روح و روانند و در اين كتاب به تفصيل در اين باره بحث شده است.

رشيد، نگارش داستان‌هاي كوتاه با محور معنويات را يكي از جذابيت‌هاي اين كتاب معرفي و عنوان كرد: يكي از نويسندگان برزيلي، كتاب‌هايي شامل روايت‌ها و حكايت‌هاي كوتاه معنوي دارد كه اغلب به خداشناسي و دين‌شناسي منجر مي‌شود. در اين اثر نيز با نگاهي كاملا بومي، حكايت‌ها و روايت‌هاي معنوي نوشته شده است.

وي همچنين از نگارش جلدهاي دوم و سوم اين كتاب خبر داد و افزود: در ديگر جلدهاي اين كتاب علاوه بر استفاده از مباحث عرفان معاصر، از مبحث عرفان كلاسيك نيز استفاده خواهد شد.

كتاب «چگونه مي‌توان دست خدا را بوسيد؟» در شمارگان 2000 نسخه و بهاي 20000 ريال به تازگي از سوي انتشارات گلدار منتشر شده است.