تبیان، دستیار زندگی
«شیوه‌های نظارتی امر به‌ معروف و نهی از منكر در گفتار و سیره پیامبر اعظم(ص)» در كتابی با همین عنوان از سوی مركز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شيوه‌هاي نظارتي پيامبر(ص) در امر به معروف و نهي از منكر
کتاب

«شيوه‌هاي نظارتي امر به‌ معروف و نهي از منكر در گفتار و سيره پيامبر اعظم(ص)» در كتابي با همين عنوان از سوي مركز پژوهش‌هاي اسلامي صداوسيما منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌ امر به معروف و نهي از منكر از فروع دين به شمار مي‌آيد و داراي نقشي بي‌بديل در جامعه اسلامي است، اما امكان دارد برداشت‌هاي متفاوتي از آن وجود داشته باشد، به همين دليل دانستن شيوه پيامبر(ص) در امر به معروف و نهي از منك،ر راهگشايي موثر در فهم صحيح اين موضوع به شمار مي‌آيد.

نخستين فصل اين نوشتار، واژه‌شناسي و كلياتي درباره نظارت و امر به معروف و نهي از منكر است و مهم‌ترين بخش اين مجموعه كه شيوه‌هاي كاربردي پيامبر(ص) در گسترش امر به معروف و نهي از منكر نام دارد، در فصل دوم و در دو مبحث شيوه‌هاي رفتاري و گفتاري بررسي شده‌اند.

فصل سوم به نظارت‌هاي رسمي رسول خدا(ص) بر كارگزاران و زيردستان پرداخته است. فصل پاياني نيز رابطه رسانه و امر به معروف را تشريح مي‌كند، چرا كه امر به معروف واجب شرعي است و مسوولان رسانه نيز به حكم مسلمان بودن، وظيفه دارند از اين واجب ديني پاسداري كنند و بنا بر فتواي رهبر معظم انقلاب، براي گسترش آن بكوشند.

كتاب «شيوه‌هاي نظارتي امر به‌ معروف و نهي از منكر در گفتار و سيره پيامبر اعظم(ص)» به قلم احمد غلامعلي در شمارگان 3000 نسخه، 120 صفحه و بهاي 15000 ريال از سوي مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما منتشر و روانه كتاب‌فروشي‌ها شده است.