تبیان، دستیار زندگی
گ برتر پرسپولیس با گل انصاریان صبا باطری را شکست داد تیم فوتبال پرسپولیس با تک گل علی انصاریان موفق شد تیم صبا باطری را شکست روبرو کند و موقعیت خود را در بالای جدول بهبود دهد . در آخرین دیدار از هفته بیست و چهارم رقابتهای لی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفته بیست و چهارم رقابتهای فوتبال لیگ برتر

پرسپولیس با گل انصاریان صبا باطری را شکست داد

تیم فوتبال پرسپولیس با تک گل علی انصاریان موفق شد تیم صبا باطری را شکست روبرو کند و موقعیت خود را در بالای جدول بهبود دهد .

در آخرین دیدار از هفته بیست و چهارم رقابتهای لیگ برتر دقایقی پیش تیم های پرسپولیس و صبا باطری در ورزشگاه آزادی تهران به میدان رفتند که تیم پرسپولیس این دیدار را با تک گل علی انصاریان با پیروزی پشت سر گذاشت .

در این دیدار که در حضور 5 هزار تماشاگر و به قضاوت خداداد افشاریان برگزار شد ، تیم پرسپولیس روی حرکات سرعتی جواد کاظمیان و ارسالهای این بازیکن بارها به روی دروازه صبا باطری خطرساز شد که سرانجام در دقیقه 34 علی انصاریان روی ضربه کرنر میثم رضا پور موفق شد با ضربه سر دروازه هادی طباطبایی را باز کند . پیش از این گل نیز پرسپولیس چند موقعیت مناسب گلزنی بدست آورد که با واکنش های بموقع طباطبایی از دست رفت .

در وقت اول علی دایی کاپیتان صبا باطری برای باز کردن دروازه پرسپولیس بسیار با انگیزه و بی تاب نشان می داد و تلاش چشمگیری برای موقعیت سازی برای دیگر بازیکنان تیمش داشت .

پرسپولیس در نیمه اول این دیدار با ترکیب : محمدی ، گل محمدی ، انصاریان ، مهدوی ، جمشیدی ، اسدی ، رضاپور ، باقری ، جباری ، کاظمیان و انتظاری به میدان رفت .

محسن سلطانی و سعید بیگی دو بازیکن تیم صبا باطری بودند که در نیمه اول از داور مسابقه کارت زرد دریافت کردند .

تیم پرسپولیس در نیمه دوم با چاشنی احتیاط و حفظ تک گل برتری نیمه اول خود گام به میدان گذاشت و اساس حملات خود را بر روی ضد حملات تند و تیز از کناره ها پایه ریزی کرد . در مقابل صبا باطری که تلاش زیادی برای جبران گل خورده داشت از کم اثر بودن مهاجمان خود رنج برد و علیرغم تلاش بازیکنان خط میانی و ارسال های بلند به روی دروازه پرسپولیس موقعیت جدی برای گلزنی بدست نیاورد .

در دقیقه 55 اشتباه مدافعین صبا باطری می رفت تا به گل دوم پرسپولیس تبدیل شود که توپ با برخورد به دیرک عمودی دروازه به کرنر رفت . دقایقی بعد جواد کاظمیان پا به توپ از راست گریخت و با پشت سر گذاشتن یار مستقیم خود در موقعیت مناسبی برای گلزنی قرار گرفت اما ضربه او در میان ناباوری به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و برگشت شد .

صبا باطری که تلاش ستودنی برای جبران گل خورده داشت در دقایق پایانی بی مهابا به روی دروازه پرسپولیس حمله کرد که ضربه ذوالرحمی و فرصت باد آورده ای که نصیب علی دایی شد هیچیک به هدف نرسید . ضربه کاشته جواد کاظمیان که برای سومین بار به تیردروازه طباطبایی برخورد کرد از دیگر موقعیت های پرسپولیس برای زدن گلهای بیشتر به صبا باطری بود که با خوش شانسی صبا باطری به بیرون رفت .

پرسپولیس با این پیروزی صاحب 44 امتیاز شد و به رده سوم صعود کرد.

نتایج دیدارهای این هفته بدین شرح است:

* پاس یک - فجر سپاسی صفر

گل: هادی شکوری دقیقه 89

* پیکان 2 ملوان یک

گلهای پیکان : میگوئل دقیقه 5 و امیر وزیری دقیقه 47 ، گل ملوان : جلال خاوندی 71

* برق شیراز 3 - شموشک یک

گلهای برق شیراز:احتشام ساسانی دقیقه 41 از روی نقطه پنالتی ، بهروز پاک نیت دقیقه 55 ومحمد علی امیری دقیقه 71 ، گل شموشک : مصطفی مهدی زاده دقیقه 44

* سایپا تهران صفر - پگاه صفر

* ذوب آهن اصفهان یک - فولاد مبارکه سپاهان یک

گل ذوب آهن : فراز فاطمی دقیقه 50 ، گل سپاهان : رسول خطیبی دقیقه 5 از روی نقطه پنالتی.

* فولاد خوزستان یک - استقلال تهران صفر

گل :ایمان مبعلی دقیقه62