تبیان، دستیار زندگی
تبال باشگاههای کشور فولاد مقابل استقلال به برتری رسید تیم فوتبال فولاد خوزستان موفق شد با تک گل ایمان مبعلی استقلال تهران را با شکست روبه رو سازد. نیمه نخست این مسابقه که درورزشگاه تختی اهوازوبه قضاوت اصفهانیان برگزارشد، به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال باشگاههای کشور

فولاد مقابل استقلال به برتری رسید

تیم فوتبال فولاد خوزستان موفق شد با تک گل ایمان مبعلی استقلال تهران را با شکست روبه رو سازد.

نیمه نخست این مسابقه که درورزشگاه تختی اهوازوبه قضاوت اصفهانیان برگزارشد، به دلیل وزش باد شدید تاثیرزیادی درروند حرکتی دوتیم گذاشته بود وبازیکنان نتوانستند درانجام وظایف تاکتیکی خود موفق باشند.

استقلال در این بازی ازوجود شاهین خیری بازیکن تازه وارد خود درجناح راست استفاده برد وفولاد خوزستان نیزعلی بداوی را که گفته می شد به دلیل مصدومیت قادربه حضوردراین مسابقه نیست را درجناح چپ خود به خدمت گرفت.

دراین نیمه فولاد خوزستان دریکی دونوبت توسط ایمان مبعلی وبرروی ضربات ایستگاهی خطراتی را برروی دروازه استقلال ایجاد کرد که ثمری برای این تیم نداشت. درمقابل استقلال که بیش از40 دقیقه تحت تاثیر بازی حریف قرارداشت، دردقایق 42و43 می رفت تا توسط عنایتی به گل دست یابد.

دردقیقه 42 ضربه زاویه دارعنایتی با واکنش میرزاپورمی رفت تا داخل دروازه شود که توپ به آرامی ازکنارخط دروازه دراختیار مدافعان قرارگرفت و یک دقیقه بعد نیزضربه عنایتی را برخورد با مدافعان فولاد می رفت تا داخل دروازه شود که با دخالت میرزاپورتوپ ازدهانه دروازه به بیرون کشیده شد تا این مسابقه درنیمه نخست با همان نتیجه صفربرصفرخاتمه یابد.

نیمه دوم این مسابقه از جذابیت بیشتری نسبت به نیمه اول برخوردار بود و دو تیم در چند نوبت فرصتهای خوبی را برروی دروازه یکدیگر پیدا کردند.

نخستین حادثه در دقیقه 50برروی دروازه استقلال بدست آمد که ضربه کاشته علی بداوی با فاصله بسیار کمی از کنار دروازه به خارج رفت.

در دقیقه 57 نیز ضربه سر احمد مومن زاده از بالای دروازه استقلال با فاصله اندکی به اوت رفت. در دقیقه 60 ضربه گیلائوری می رفت تا بر اثر خروج اشتباه میرزاپور وارد دروازه فولاد شود که با خوش شانسی فولادیها ضربه این بازیکن با فاصله ناچیزی از بالای دروازه به خارج رفت.

دو دقیقه بعد این ایمان مبعلی بود که طلسم دروازه استقلال را شکست و با ضربه زمینی و دقیق برروی یک ضربه خطا دروازه توپالوویچ را گشود.

استقلال نیز کم و بیش حملاتی را برروی دروازه فولاد تدارک می دید که در دقیقه 79 ضربه سر رضا عنایتی با اندک فاصله ای از کنار تیر عمودی دروازه گذشت و به خارج رفت.

استقلال در دقایق پایانی بازی حسین کاظمی را به دلیل دریافت دومین کارت زرد از دست داد تا دقایق پایانی را ده نفره به بازی ادامه دهد و در نهایت با شکست راهی تهران شود. فولاد با این پیروزی صاحب 50 امتیاز شد تا یک گام خود را به قهرمانی نزدیک تر نماید.