تبیان، دستیار زندگی
در مسابقات بازیهای همبستگی تیم فوتسال ایران ? ???برصفر بنگلادش راشكست داد تیم ملی فوتسال كم توانان ذهنی ایران در دومین دیدار خود در بازی‌های همبستگی كشورهای اسلامی كه در عربستان جریان دارد، یكشنبه شب تیم بنگلادش را با نتیجه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاروان ایران در بازی های همبستگی اسلامی(2)

در مسابقات بازیهای همبستگی تیم فوتسال ایران ? ???برصفر بنگلادش راشكست داد

تیم ملی فوتسال كم توانان ذهنی ایران در دومین دیدار خود در بازی‌های همبستگی كشورهای اسلامی كه در عربستان جریان دارد، یكشنبه شب تیم بنگلادش را با نتیجه سنگین وپرگل ? ???برصفر شكست داد.

تیم ملی فوتسال كم توانان ذهنی ایران در این مسابقه‌ها به همراه تیم‌های بنگلادش، لبنان و عراق در گروه دوم قرار دارد.

تیم ایران موفق شده بود درنخستین دیدار خود تیم عراق را با نتیجه شش بر صفر شكست دهد.

تیم ایران در سومین و آاخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی، با لبنان دیدار خواهد داشت .

مربیان روس هدایت تیم ملی شمشیربازی را برعهده می‌گیرند

رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: قرارداد «ژلینكا» مربی كنونی تیم ملی شمشیربازی در حال اتمام است و مربیان روسی را جایگزین وی خواهیم كرد.

باقرزاده، رییس فدراسیون شمشیربازی اظهار داشت: قرارداد «ژلینكا» مربی كنونی تیم ملی شمشیربازی در حال اتمام است و پس از پایان قرارداد وی، سه مربی روس، سكان رهبری تیم ملی را بر عهده خواهد گرفت.

به گفته‌ی باقرزاده، این فدراسیون قصد تمدید قرارداد «ژلینكا» را ندارد و قرار است سه مربی روس در رشته‌های اپه، فلوره و سابر، سكان رهبری تیم ملی را بر عهده گیرند.

پرچمدار كاروان ایران:

با ركورد 62 متر مدال طلا خواهم گرفت

من و حدادی دو مدال می‌آوریم

عباس صمیمی و احسان حدادی دو ورزشكار پرتاب دیسك كشورمان هستند كه در فاصله 3 روز مانده تا آغاز رقابت‌شان شانس بسیار زیادی برای كسب مدال‌های طلا و نقره در نخستین دوره بازی‌های همبستگی كشورهای اسلامی دارند. ركورددار رشته پرتاب دیسك كشورمان می‌گوید: با ركوردی حدود 62 متر مدال طلا را از آن خود خواهم كرد.

پرچمدار كاروان ورزشی ایران در نخستین دوره بازی‌های همبستگی كشورهای اظهار كرد: هنوز استارت لیست مسابقات دوومیدانی اعلام نشده، اما فكر نمی‌كنم حریفان بسیار قدری در رشته پرتاب دیسك حضور داشته باشند و به لطف پروردگار دو مدال به دست خواهیم آورد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت آمادگی خود و احسان حدادی در فاصله سه روز مانده تا آغاز رقابت پرتاب دیسك گفت: در عربستان چند جلسه تمرین كرده‌ایم كه در این میان حدادی پرتاب‌های بسیار خوبی را انجام داده. روز گذشته حدادی پرتابی حدود 61 متر داشت و با این ركورد به احتمال فراوان مدال كسب خواهد كرد. من نیز كمی سرماخورده بودم كه مشكل خاصی را تاكنون بوجود نیاورده است.

نایب قهرمان پرتاب دیسك آسیا با اشاره به حریفان خود در این رقابت‌ها تصریح كرد: حریف اصلی ما پرتابگر قطر بود كه به علت محرومیت در این مسابقات حضور نیافته است. یك پرتابگر مصری هم كه در المپیك حضور داشت در صورت شركت در رقابت‌ها از جمله حریفان اصلی محسوب می‌شود. یك حریف از تركیه نیز وجود دارد اما به طور كلی وضعیت من و حدادی خوب است و امیدواریم با پرتاب‌های خوب دو مدال از این رقابت‌ها برای كشورمان كسب كنیم.

صمیمی با بیان این كه در بازی‌های همبستگی اسلامی به دنبال ثبت ركورد جدیدی برای آسیا نیستم گفت: من به تازگی دوران بدنسازی را پشت سر گذاشته‌ام و برای حضور در بازی‌های همبستگی اسلامی دوران كوتاهی تمرینات سرعتی را انجام دادم. در حقیقت مسابقات مكه مكان و زمان مناسبی برای ثبت یك ركورد جدید نیست. اما در سال جاری هدف اصلی من ثبت ركورد پرتاب دیسك آسیا است.

وی ادامه داد: در سال جاری مسابقاتی همچون قهرمانی دانشجویان جهان، قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان را در پیش رو خواهم داشت و پیك تمرینات من حضوری پرقدرت در مسابقات قهرمانی جهان و در كشور فنلاند خواهد بود. در این مسابقات می‌توانم با ثبت ركورد اسیا، مكان مناسبی را در جدول كسب كنیم.

صمیمی در پایان خاطر نشان كرد: در مسابقات همبستگی اسلامی با پرتابی حدود 62 متر مدال طلا را كسب خواهم كرد و باید دید شرایط حضور دیگر پرتابگران به چه صورتی خواهد بود.

تیم ملی پینگ‌پنگ به دومین پیروزی خود دست یافت

تیم ملی پینگ‌پنگ ایران در دومین روز بازیهای كشورهای اسلامی در مقابل سودان به برتری دست یافت.

تیم ایران با حضور افشین نوروزی، شاهین اخلاق‌پسند و مهران احدی مقابل تیم سودان با نتیجه‌ی 3 بر صفر به پیروزی دست یافت.

ایران در گروه B رقابت‌های پینگ‌پنگ با تیم‌های الجزایر، آذربایجان، فلسطین و سودان هم‌گروه است كه روز گذشته توانست فلسطین را با نتیجه‌ی 3 بر صفر از پیش رو بردارد.

اما در دیگر رقابت‌ها عربستان و مصر توانستند با نتایج مشابه 3 بر صفر مقابل تركمنستان و سنگال به پیروزی دست یابند.

سومین طلا نصیب كاروان جمهوری اسلامی ایران شد

عطایی چهارم شد

حسین روحانی، كاراته‌كای كشورمان در وزن 65- كیلوگرم با شكست حریف آذربایجانی خود، سومین مدال طلای مسابقات همبستگی كشورهای اسلامی را از آن كاروان جمهوری اسلامی ایران كرد.

حسین روحانی پس از غلبه بر حریفان خود از كشورهای مراكش، سودان و الجزایر، در دیدار پایانی، كاراته‌كای آذربایجانی را با نتیجه‌ی 4 بر 2 شكست داد تا سومین طلا نصیب كاروان جمهوری اسلامی ایران شود.

هم‌چنین یوسف عطایی در وزن 70- كیلوگرم پس از شكست از حریف آذربایجانی در مكان چهارم قرار گرفت.

كاراته‌كای كشورمان پس از دو پیروزی بر حریفان خود از كشورهای سودان و قطر، از حریف مصری شكست خورد و سرانجام در دیدار رده‌بندی با نتیجه‌ی 9 بر 4 از كاراته‌كای آذربایجان شكست خورد و به مكان چهارم دست پیدا كرد.

پیروزی مقتدرانه تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار

تیم ملی والیبال كشورمان در نخستین دیدار خود، تیم ملی والیبال فلسطین را شكست داد.

والیبالیست‌های كشورمان در یك بازی مقتدرانه در 3 گیم پیاپی و با نتایج 25 بر 8، 25 بر 16 و 25 بر 14 تیم ملی فلسطین را شكست داد.

تیم ملی والیبال كشورمان روز سه‌شنبه در دومین دیدار خود از ساعت 20:20 به وقت تهران به مصاف تیم ملی پاكستان خواهد رفت.

حواشی دیدار والیبال ایران و فلسطین:

** حدود 50 نفر تماشاگر ایرانی كه بیشتر از خانواده‌های كارمندان و مسوولان سركنسولگری ایران در جده بودند، به تشویق ملی‌پوشان پرداختند.

** پیمان اكبری، تركاشوند و فرهاد ظریف هرسه با ظاهری جدید و با سری كاملا تراشیده در این دیدار حاضر شدند.

** تماشاگران ایرانی حاضر در برخی اوقات دیدار ایران و فلسطین به تشویق تیم ملی فلسطین می‌پرداختند و با شعارهای الموت لاسرائیل و الموت لآمریكا تنفر خود را از سیاست‌های اعمالی نسبت به سرزمین فلسطین ابراز كردند.

** سرمربی تیم ملی پاكستان برای ارزیابی تیم ایران در ورزشگاه الاهلی جده حضور داشت و در برخی اوقات از بازی ملی‌پوشان ایران یادداشت‌برداری می‌كرد.

تیم ملی پینگ پنگ به مرحله‌ی یك چهارم نهایی صعود كرد

تیم ملی پینگ پنگ ایران در سومین دیدار خود، جمهوری آذربایجان را شكست داد.

تیم ملی ایران شامل مهران احدی، افشین نوروزی و محمدرضا اخلاق‌پسند موفق شد امروز تیم آذربایجان را با حساب 3 بر صفر شكست دهد و صعود خود را به جمع 8 تیم مسجل كند.

تیم پینگ پنگ پیش از این از سد تیمهای سودان و فلسطین گذشته بود.

ایران در گروه B با تیم‌های الجزایر، آذربایجان، فلسطین و سودان هم‌گروه است.

میرابیان به مقام چهارم شیرجه رسید

نماینده‌ی شیرجه ایران به مقام چهارم اولین دوره‌ی بازی‌های همبستگی كشورهای اسلامی دست یافت.

قائم میرابیان شرجه‌رو تیم ملی ایران در قسمت سه متر تخته فنر، عصر امروز در فینال این رقابت‌ها پس از شیرجه‌روهایی از مالزی كه مقام‌های اول و دوم را كسب كردند و شیرجه‌رو اهل قزاقستان، در جای چهارم قرار گرفت.

دور مقدماتی مسابقات شیرجه 10 متر سكو امروز آغاز می‌شود كه سعید طاق‌بستانی بهترین شیرجه‌رو ایران به مصاف حریفان خود می‌رود.

تیم ملی شیرجه ایران متشكل از سعید طاق‌بستانی و قائم میرابیان اعزامی به اولین دوره‌ی بازی‌های همبستگی كشورهای اسلامی، تاكنون در چند تورنمنت بین‌المللی حاضر بوده‌اند كه در مسابقات كشورهای اسلامی سال قبل در تهران به مقام نایب‌قهرمانی دست یافتند.

مالدیو مقابل تیم ملی بسكتبال ایران متوقف شد

تیم ملی بسكتبال كشورمان در دوین دیدار خود در نخستین دوره‌ی مسابقات همبستگی كشورهای اسلامی مالدیو را متوقف كرد.

تیم ملی بسكتبال ایران پس از شكست روز گذشته‌ی تیم فلسطین بعدازظهر امروز توانست تیم مالدیو را در ورزشگاه الانصار شهر مدینه با نتیجه‌ی 141 بر 29 از پیش رو بردارد.

نمی‌خواستم آسیب دیدگی از مدال دورم كند

تا پیش از آغاز رقابت‌ها كسی فكر نمی‌كرد محسن اشرفی در رشته‌ی كاتای انفرادی بتواند برای حضور در مسابقات كشورهای اسلامی خود را به آمادگی لازم برساند؛ وی در آخرین لحظات آسیب دیدگی نسبتا جدی خود را فراموش كرد تا با ارایه نمایش‌هایی زیبا نخستین طلایی كاروان ایران لقب بگیرد.

اشرفی در مورد نحوه آسیب دیدگی خود می‌گوید:« در مراحل پایانی اردو و در حالی كه حضورم در مسابقات كشورهای اسلامی قطعی شده بود، دچار دررفتگی و پارگی از ناحیه انگشت كوچك پای راست شدم. با توجه به این كه در این زمان اندك مسوولان تیم نمی‌توانستند نفر جدیدی را جایگزین كنند به ناچار با كمك باند، چسب و مسكن‌های قوی دوباره به تمرین پرداختم. تمریناتم خوب نبود و درد شدیدی از ناحیه‌ی آسیب دیده حس می‌كردم كه با نظر مربیان سه جلسه تمرین سبك در برنامه گنجانده شد.»

اشرفی در پاسخ به نحوه مسابقات خود گفت: نمی‌خواستم آسیب دیدگی، مرا از گرفتن مدال و كسب افتخار برای كشورم محروم كند. در زمان مسابقات با این كه از نظر بدنی تمریناتم با وقفه روبرو شده بود و با مشكل مواجه بودم ولی از نظر روانی از آمادگی خوبی برخوردار بودم و در زمان مسابقه نیز با كمك پزشك تیم مشكل خاصی حس نكردم. تمركز كافی داشتم و خوشحالم كه توانستم در چنین شرایطی نخستین مدال طلای كاروان ایران را كسب كنم.

وی در پایان رقابت‌ها، قوی‌ترین حریفان خود را مصر و مغرب عنوان كرد و گفت: حریف الجزایری از قدرت خوبی برخوردار بود. حریف مصری قهرمان سوم جهان در اسپانیا بود و حریف مغربی نیز از آن طرف جدول صعود كرده بود و كاتای خوبی به نمایش گذاشت.

منصور حسن بیگی صاحب گردن آویز برنز شد

منصور حسن بیگی به نشان برنز وزن 70ـ كیلوگرم كومیته انفرادی نخستین دوره بازیهای همبستگی كشورهای اسلامی دست یافت.

منصور حسن بیگی كاراته‌كای وزن 70ـ كیلوگرم كه موفق شده بود در دور اول و دوم كاراته‌كاهای از افغانستان و مالزی را از پیش رو بردارد، پس از شكست مقابل حریفی از آذربایجان، در دیدار رده‌بندی به مصاف كاراته كای از مراكش رفت و وی را حساب 6 بر 4 شكست داد و صاحب گردن آویز برنز شد.

گفتنی است، با پیروزی كاراته‌كای آذربایجان برابر حریف مراكشی، حسن بیگی در گروه بازنده‌ها باقی مانده بود.

همچنین امروز مجید خسروی به مقام چهارم وزن 55ـ كیلوگرم بازیهای كشورهای اسلامی دست یافته بود.

تیم فوتسال جانبازان و معلولین به اولین پیروزی دست یافت

تیم فوتسال جانبازان و معلولین كشورمان به اولین پیروزی خود در رقابت‌های همبستگی كشورهای اسلامی دست یافت.

تیم فوتسال جانبازان و معلولین كشورمان در اولین دیدار خود شب گذشته (شنبه) به مصاف تیم عراق رفت كه با حساب 6 بر صفر حریف خود را مغلوب كرد.

تیم ایران در گروه B با لبنان، عراق و بنگلادش همگروه است.

گفتنی است نخستین دوره بازی‌های كشورهای اسلامی در چهار شهر مكه، مدینه، جده و طائف برگزار می‌شود كه رقابت‌های فوتسال در شهر جده پیگیری می‌گردد.

ایران در رقابت‌های واترپلو شركت می‌كند

تیم‌های سوریه و الجزایر انصراف دادند

فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو كه سه تیم اعزامی به مسابقات همبستگی كشورهای اسلامی دارد روز قبل اعلام كرد در صورت حضور تیم قزاقستان به صورت رسمی در این بازیها، از مسابقات واترپلو كناره‌گیری می‌كند ولی امروز از نظر خود منصرف شد.

طبق اعلام علی كفاشیان دبیر كل كمیته‌ی ملی المپیك كه در عربستان به سر می‌برد تیم ملی واترپلو در این رقابت‌ها شركت كرده و با تمام قوا به مصاف حریفان خود می‌رود.

همچنین تیم‌های واترپلوی سوریه و الجزایر از شركت در این مسابقات انصراف دادند بنابراین رقابت‌های واترپلو همبستگی كشورهای اسلامی كه قرار بود با شركت 8 تیم برگزار شود با حضور شش تیم مصر، عربستان، ایران، كویت، آذربایجان و قزاقستان از 26 فروردین ماه آغاز می‌شود.

خسروی به مقام چهارم وزن 55ـ دست یافت

حسن بیگی در گروه بازنده‌ها باقی ماند

مجید خسروی كاراته‌كای كشورمان به مقام چهارم وزن 55ـ كیلوگرم رقابت‌های همبستگی كشورهای اسلامی دست یافت.

مجید خسروی پس از شكست پنج بر صفر به نماینده‌ی اندونزی در دور اول به مصاف كاراته‌كای اهل مالزی رفت كه در وقت اضافه داوران نتیجه را به سود ورزشكار مالزیایی اعلام كردند.

خسروی در دیدار رده‌بندی نیز به مصاف حریفی از عربستان رفت و تا لحظات آخر نتیجه‌ی مسابقه چهار بر چهار مساوی بود و حتی زنگ پایان مسابقه به صدا درآمد با این حال داوران ضربه‌ی كاراته‌كای عربستانی را كه پس از به صدا درآمدن زنگ پایان زده شده بود مورد قبول قرار دادند و با رای غیر منصفانه‌ی خود كاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران را از كسب مدال برنز این وزن محروم كردند.

همچنین منصور حسن بیگی كاراته‌كای وزن 70ـ كیلوگرم موفق شد در دور اول ورزشكار كشور افغانستان را با حساب 8 بر صفر شكست دهد و در دوم دوم به مصاف حریفی از مالزی رفت و توانست این ورزشكار را نیز با نتیجه‌ی پنج بر صفر از پیش رو بردارد. وی در دور بعد به مصاف حریف مقتدر خود از كشور آذربایجان رفت و در پایان با نتیجه‌ی 8 بر 6 مغلوب این حریف شد. با پیروزی كاراته‌كای كشور آذربایجان برابر ورزشكار مراكشی منصور حسن بیگی در گروه بازنده‌ها باقی ماند.