تبیان، دستیار زندگی
از 4 سال گذشته موضوع فلسفه آموزش و پرورش كه یك نظریه‌پردازی است، در آموزش و پرورش آغاز شد كه همه كسانی كه در آموزش و پرورش دخیل و صاحب‌ فكر و اندیشه بودند نظریه‌ها را جمع‌آوری كردند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحول بنیادین در آموزش و پرورش كلید خورد

تحول بنیادین در آموزش و پرورش كلید خورد

با تقسیم نظام آموزشی به دو دوره 6 ساله تحول بنیادین در آموزش و پرورش كلید خورد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش با حذف مقطع راهنمایی، آموزش به دو قسمت 6 ساله اول و دوم تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا حاجی‌بابایی شب گذشته در بخش خبری ساعت 21 اعلام كرد: از 4 سال گذشته موضوع فلسفه آموزش و پرورش كه یك نظریه‌پردازی است، در آموزش و پرورش آغاز شد كه همه كسانی كه در آموزش و پرورش دخیل و صاحب‌ فكر و اندیشه بودند نظریه‌ها را جمع‌آوری كردند.

وی ادامه داد: اكنون سند ملی آموزش و پرورش كه نقشه راه و سند راهبردی وزارت آموزش و پرورش است آماده شده كه با حذف مقطع راهنمایی كه امروز (دوشنبه) به تصویب رسید، تحول بنیادین نظام آموزشی كشور رقم زده می‌شود كه مهمترین كار در اجرای این تحول اصلاح ساختار آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح كرد: برای اجرای این طرح طی 4 سال متوالی در اكثر كشورهای دنیا تحقیقات به صورت عمیق و گسترده صورت گرفت و امروز توسط صاحب نظران مصوب و به دو دوره‌ی 6 ساله تبدیل شد كه دوره دوم به 2 دوره سه ساله تعیین شده تا هدایت تحصیلی همچنان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینكه آموزش و پرورش دیگر نیازی به مقطع پیش‌دانشگاهی ندارد، خاطرنشان كرد: از 4 میلیون دانش‌آموز دوره متوسطه حدود 1 میلیون و 500 هزار نفر مربوط به رشته كارودانش است كه نیازی به گذراندن مقطع پیش‌دانشگاهی ندارند و همچنین با توجه به فضای به وجود آمده در رابطه با حذف كنكور دیگر نیازی به این مقطع نیست.

وی با اشاره به زمان اجرای این طرح گفت: در این مورد هنوز صحبتی نشده و بلافاصله پس از مشخص شدن زمان اجرا به اطلاع خواهد رسید.

حاجی بابایی در پایان اذعان داشت: دو دوره 6 ساله هم اكنون مصوب شده و به زودی در جلسات كیفیت اجرای آن و برنامه زمان‌بندی آن نیز بررسی خواهد شد و با اجرای این طرح كوچكترین خدشه‌ای در تحصیل دانش‌آموزان و برای خانواده‌های آنان بوجود نمی‌آید.

وی در پایان خاطرنشان كرد: ما در صدد هستیم تا آموزش و پرورش از لحاظ سنتی بودن خارج و به سمت ایجاد ابتكار و نوآوری حركت كند چرا كه می‌خواهیم دانش‌آموزان را به سمت تهذیب، تحصیل و ورزش سوق دهیم.

منبع: سایت وزارت آموزش و پرورش