تبیان، دستیار زندگی
مرحوم دكتر مفتح یك طالب علم جدی و سخت كوش و یك مدرس موفق بودند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از نگاه بزرگان

شهيد مظلوم دكتر بهشتي

از نگاه بزرگان

«مرحوم دكتر مفتح يك طالب علم جدي و سخت كوش و يك مدرس موفق

بودند و از سال 1341 كه مبارزات اجتماعي و اسلامي امت قهرمان ما به

رهبري امام و شركت فعال و سازنده روحانيت اوج گرفت و نقطه عطفي

پيدا كرد، ايشان در مبارزات شركت داشتند. در خوزستان و در شهرهاي

مختلف سخنراني‌هاي مهيجي داشتند.»

از نگاه بزرگان

مقام معظم رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي:

«شهيد مفتح يكي از مظاهر فرهنگي بود كه اسلام را در مرحله عمل به فردها، زاويه‌ها و خلوت‌ها محدود نمي‌كرد. اسلام را با همان شمول و همه جانبه بودنش در اعتقاد و عمل در معرفت و تحقيق مي‌فهميد و به دنبال آن تلاش مي‌كرد..»

« شهيد مفتح در زندگي كم نمود و كم تظاهر، اما پرتحرك بود.»...

«... از شهداي گرانقدر انقلاب چون مطهري‌، مفتح و بهشتي بايستي به عنوان شهداي ضديت با التقاط نام برد، چون اين عزيزان فضاي حوزه را به محافلي از دانشگاه و خصوصاً به جمع دانشجويان منتقل كردند و لذا جريانهاي التقاطي نمي‌توانستند آنان را تحمل كنند.»

  آیت ا... نوری همدانی در دیدار ستاد بزرگداشت شهید مفتح :

از نگاه بزرگان

یکی از کارهای بزرگ شهید مفتح، مطرح کردن وحدت حوزه و دانشگاه بود که متاسفانه باوجود تلاش های صورت گرفته به خوبی محقق نشده است و تلاش بیش از پیش حوزویان و دانشگاهیان را می طلبد. به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت ا... نوری همدانی در دیدار اعضای خانواده و ستاد بزرگداشت آیت ا... شهید مفتح، مقام علمی ایشان را ستود و گفت: شهید مفتح از اوایل طلبگی در دروس حوزه بسیار موفق بود و همزمان با تحصیل، به تدریس دروس حوزه نیز می پرداخت.

ایشان با اشاره به این که آن شهید یکی از علمای فعال، مثبت اندیش و ناشر افکار و اندیشه های امام خمینی  بود، افزود: شهید مفتح با مطرح کردن وحدت حوزه و دانشگاه در مقابل شکافی که استکبار بین توده مردم و روحانیت ایجاد می کرد ایستاد و حضور وی در محیط دانشگاه بسیار موثر بود، چنانچه در اثر معاشرت با اساتید و دانشجویان، آنان را متحول ساخته و با انقلاب و امام (ره) همراه کرد. این مرجع تقلید با ابراز تاسف از عدم تحقق وحدت حوزه و دانشگاه به معنای واقعی کلمه خاطرنشان کرد: یکی از کارهای بزرگ شهید مفتح، مطرح کردن وحدت حوزه و دانشگاه بود که متاسفانه با وجود تلاش های صورت گرفته به خوبی محقق نشده است و تلاش بیش از پیش حوزویان و دانشگاهیان را می طلبد.

از نگاه بزرگان

 آیت ا... شبیری زنجانی هم در دیدار اعضای خانواده و ستاد بزرگداشت شهید آیت ا... مفتح :

شهید مفتح انسان بسیار متواضعی بود و خود را مطرح نمی کرد. معظم له افزودند: اکثر همدرسان ایشان، از مرتبه علمی ایشان آگاه نبودند و فقط کسانی که از نزدیک با آیت ا... مفتح ارتباط داشتند از نبوغ علمی ایشان اطلاع داشتند. آیت ا... شبیری زنجانی، جمع آوری و انتشار نوشته های شهید مفتح ازجمله آثار علمی و فلسفی ایشان را خواستار شد. در بتدای این دیدار که روز جمعه صورت گرفت، فرزند شهید آیت ا... مفتح از چاپ تعلیقات ایشان بر دروس اسفار علامه طباطبایی (ره) خبرداد و گفت:تعلیقات شهید مفتح بر دروس شرح اسفار علامه طباطبایی که شرح سفر اول از اسفار را شامل می شود در دو جلد توسط بوستان کتاب در شرف چاپ است

آیت ا... مقتدایی در دیدار خانواده و ستاد بزرگداشت شهید مفتح:

از نگاه بزرگان

ایشان را از مدرسان و استادان فاضل حوزه خواند و گفت: زحمات و فعالیت

های علمی و مبارزات شهید آیت ا... مفتح، خیلی کم معرفی شده است

و برای شناخت مردم نسبت به ایشان و روشن شدن مراتب علمی و

مبارزات آن باید اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

رئيس مجلس در مراسم بزرگداشت شهيد مفتح :

از نگاه بزرگان

يكى از نگرانى هاى مهم آيت الله كاشانى و شهيد نواب صفوى ميتينگ هايى بود كه حزب توده برگزار مى كرد و در آن شعارهايى هم مى داد و اين جريان در زمان شهيد مفتح و شهيد بهشتى حيات داشت و اين جريان در دانشگاه ها جريان عميقى بود كه بسيارى از افراد به سمت تفكر ماركسيستى رفتند اما اين تفكر در ميان توده هاى مردم كه تابع مرجعيت بودند تأثيرى نداشت.


منبع: سايت روزنامه خراسان

تهیه و تنظیم: فریادرس گروه حوزه علمیه