تبیان، دستیار زندگی
اولین تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان در سال 84 و جدید در کمپ تیمهای ملی با حال و هوای خاصی برگزار گردید . پس از مشخص شدن اولین تمرین تیم ملی در سال نو طبق هماهنگی صورت گرفته بین کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال و بخش ورزشی تبیان ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفت سین تبیان برای تیم ملی


اولین تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان در سال 84 و جدید در کمپ تیمهای ملی با حال و هوای خاصی برگزار گردید .

پس از مشخص شدن اولین تمرین تیم ملی در سال نو طبق هماهنگی صورت گرفته بین کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال و بخش ورزشی تبیان به نمایندگی اولین کانون اینترنتی هواداران تیمهای ملی مقرر شد تا از سوی تبیان سفره هفت سینی در محل تمرین تیم ملی تهیه و آماده گردد.

لذا بخش ورزشی تبیان در دومین روز و در اول فروردین در یک فرصت کوتاه و کم اقدام به تهیه وسایل سفره هفت سین نمود و سپس آنرا در مدخل ورودی زمین تمرین تیم ملی با امکانات اندکی در روی میزی چیدند.

حجت الاسلام علیپور معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال در ابتدا کلیه ملی پوشان را از زیر کلام الله مجید عبور داد تا در آغاز سال و در اولین تمرین با عنایت به قرآن مجید پا به زمین گذارند و سپس اکثر ملی پوشان در کنار سفره هفت سین تبیان ودتی ایستادند و عکسهای یادگاری گرفتند .

البته شدت استقبال و حضور تماشاگران و خبرنگاران به حدی بود که نه تنها عکاس ما بلکه کلیه عکاسان نتوانستند از ایستادن کلیه ملی پوشان در کنار سفره هفت سین عکس بیاندازنند .

نکته جالب استقبال بازیکنان از این حرکت و سفره بود و با روحیه ای شاد و خندان وارد زمین شدند چرا که در این سفره تصویری بصورت کاریکاتور از دایی و عزیزی و چلنگر و چند ورزشکار دیگر به چشم می خورد که کار و اثر کاریکاتوریست تبیان بود که بیش از همه توجه همگان به ویژه بازیکنان را به خود جلب کرد .

نکته جالب توجه دیگر استقبال فریدون زندی از این سفره بود که برای اولین بار به کشورمان آمده بود و این امر سوژه خوبی شده بود برای دوربین های تلویزیونی داخلی و خارجی و به ویژه خبرنگاران ایرانی که از فریدون در خصوص آداب و رسوم نوروز و سفره هفت سین سوالاتی مطرح کنند .

یپش از آغاز تمرین ، برانکو ایوانکوویچ سرمربی کشورمان توسط مترجم دوست داشتنی خود چلنگر از آقایان بابایی و حدادی مدیران بخش ورزشی تبیان بابت تهیه سفره هفت سین در تمرین تیم ملی تشکر کرد و قول داد در اولین فرصت که وقت وی اجازه می داد میهمان حضوری بخش ورزشی تبیان باشد و از نزدیک از این سایت بازدید کند (البته شاید این بازدید بعد از مسجل شدن صعود کشورمان به جام جهانی صورت گیرد )

این حرکت مشترک که بین تبیان ومعاونت فرهنگی فدراسیون فوتبال بود به شدت مورد استقبال رسانه های خبری و تصویری قرار گرفت .